Dienas ziņas

Elektromobiļi Latvijā – izglītojošs projekts

Dienas ziņas

Šūšanā un adīšanā ārzemju tirgus izdevīgāks

Latgalē apspriež sabiedriskā transporta kvalitāti

Latgalē sabiedriskā transporta autobusi veci, pakalpojuma kvalitāte – zema

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Rēzeknē trešdien, 25. oktobrī, tikās Autotransporta direkcijas, Latgales plānošanas reģiona pašvaldību pārstāvji un sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji, lai runātu par aktualitātēm un gaidāmajām izmaiņām, kas skars gan pakalpojumu kvalitāti, gan  pieejamību. Galvenā problēma esot pakalpojumu zemā kvalitāte, par kuru Latgalē tiek maksāta tāda pati cena kā par augstākas kvalitātes pakalpojumiem citviet.

Tas, ka cilvēku Latgalē paliek mazāk, ietekmē ne tikai sociālo un uzņēmējdarbības sfēru, bet arī sabiedriskā transporta kā pakalpojuma nepieciešamību. Lai gan visā valstī lielākā daļa sabiedriskā transporta izmaksu tiek dotēta no valsts līdzekļiem, Latgalē šīs dotācijas apjoms ir vislielākais, pārsniedzot 70%, jo ienākumi no biļešu pārdošanas reģionā ir vien 28%.

"Autobusa parka vidējais vecums Latgalē šobrīd ir ap 17 gadiem, kas ir daudz, piemērs, ko jau minēju - Kurzemē tas ir vidēji septiņi gadi, vidējais autobusa parka vecums.

Tai pašā laikā cilvēki, braucot vienu un to pašu attālumu, maksā vienu un to pašu cenu, bet viņi saņem dažāda līmeņa pakalpojumu," atzina Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

"Šīs nevienlīdzības maksimāli ir jānolīdzina. To gan var izdarīt, tikai uzliekot noteiktas prasības autobusiem. Nav taisnība, ka, jo vecāks autobuss, jo tas lētāk maksā. Prakse pierāda taisni pretējo, jo ekonomiskās autobuss, jo modernāks autobuss, jo ir arī mazāka pašizmaksa," norādīja Latgales plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētāja vietnieks Sergejs Maksimovs.

Viens no iemesliem, kādēļ rodas šāda situācija, ir pašu pasažieru un autobusu vadītāju vēlme ieekonomēt vai nopelnīt, kā rezultātā netiek izsniegtas biļetes, tomēr jāatceras, ka direkcijas acīs katra neizsniegtā biļete ir tukša vieta autobusā, par kuru valsts nevar atļauties maksāt.

"Vienalga uz šo dienu ir tā, ka nevarētu pastāvēt bez sociāliem maršrutiem, viņi ir nepieciešami.

Jāizprot, ka arī nevar visus iedzīvotājus koncentrēt pie lielas pilsētas, tad vajag laukus iznīcināt pilnīgi," sprieda AS “RAP” prokūrists Vasīlijs Smuļs.

"Pati galvenā problēma noteikti ir mūsu transporta vecums. Praktiski nav tādu maršrutu, varbūt tikai atsevišķi reisi, kas paši sevi pilnībā atmaksā, bet biļetes cena nekādā veidā nevar apmaksāt sabiedriskā transporta autobusu [pakalpojuma] cenu," teica SIA “DAP” valdes loceklis Sergejs Mihailovs.

Šobrīd Autotransporta direkcija gatavo veselu virkni pasākumu, kas saistās gan ar kvalitātes kritēriju izstrādāšanu pašiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, gan ar maršrutu rentabilitātes paaugstināšanu.

Viens no paņēmieniem, kas tiks testēts jau nākamajā gadā, ir tā saukto pasūtījuma reisu ieviešana mazāk pieprasītos maršrutos un iespēja vietējiem pakalpojuma sniedzējiem plānot maršrutus ārpus reģiona robežām.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti