Sadaļas Sadaļas

Latgalē arī mazākās pilsētās un pagastos palielinās rindas pie pasta un sūtījumu skaits

Pandēmijas izraisīto ierobežojumu dēļ daudzviet pie Latvijas Pasta nodaļām veidojas garas rindas, jo aizvien vairāk cilvēku preces pasūta internetā. Lauku pastnieki aizvien biežāk piegādā ne tikai presi un pensiju, bet arī dažāda lieluma pakas. Savukārt, lai mazinātu rindas pie Latvijas Pasta nodaļām, par kurām ir neapmierināti iedzīvotāji, uzņēmums meklē jaunus risinājumus.

Latgalē arī mazākās pilsētās un pagastos palielinās rindas pie pasta un sūtījumu skaitsIveta Čigāne

Pusstundu pēc Rēzeknes 1. pasta nodaļas atvēršanas, rindā uz dažādu Latvijas Pasta pakalpojumu saņemšanu gaida ap 10 cilvēku.

Rēzekniete Oksana uzskata, ka pēdējā gada laikā ir bijis jāpierod pie daudzām agrāk nepieņemam lietām. Arī pie rindām.

„Gaidu, lai izņemtu sūtījumu. Tagad ne visu var nopirkt, daudzi veikali ciet, tāpēc izmantoju internetu. Nepatīk, ka jāgaida. Taču es pa pastu pasūtu diezgan reti. Varu pastāvēt,” stāsta Oskana.

„Es maksāšu par komunālajiem pakalpojumiem – ūdeni, elektrību, kopumā pieci rēķini sanāk. Es maksāju te reizi mēnesī,” rēzekniete Tamāra uzskata, ka siltā laikā jau var arī rindā pastāvēt, taču ziemā, tad gan esot bijis nepatīkami.

„Pandēmijas dēļ katru reizi nākas stāvēt rindā. Ilgākais, ko esmu gaidījusi, bija pusstunda. Rinda uz priekšu iet diezgan ātri,” saka Tamāra.

Viņai piekrīt arī Aleksandrs: „Katru reiz citādāk. Citreiz pusstundu, citreiz stundu. Kurš no šiem cilvēkiem ir apmierināts, neviens nav apmierināts.”

Rēzeknes 1. pasta nodaļas priekšniece Ina Junkure atzīst, ka pie pasta nodaļas rinda veidojas, taču ir dienas, kad tās ir īsākas, un ir, kad garāka rinda vai tās pat nav pavisam, jo cilvēki lielākoties stāv dzīvajā rindā.

„Turpinoties Covid-19 izplatībai, vīruss negatīvi ietekmējis gan ienākušo sūtījumu plūsmu, gan pakalpojumu sniegšanu pasta nodaļā, jo pašlaik pasta nodaļā mēs varam apkalpot tikai trīs cilvēkus. Līdz ar to arī rodas rinda. Mums ir ļoti daudz sūtījumu, to apjoms ir audzis, it īpaši pēdējo mēnešu laikā,” stāsta Junkure.

Viņa atklāj, ka parasti vairāk cilvēku pulcējas pensiju izmaksas dienās, kad pensionāri veic komunālo pakalpojumu rēķinu apmaksu. Klāt nāk vēl arī tie, kas sūta un saņem pakas. Lai mazinātu rindas, Rēzeknes 1. pasta nodaļā uzstādīts pakomāts, un ir arī iespēja, izmantojot Latvijas Pasta mobilo lietotni, pieteikties rindā.

„Sakarā ar lielo sūtījumu apjomu pasta nodaļā esam ieviesuši zvanu pogu, lai klientiem ir iespēja ātrāk saņemt pasta sūtījumus.

Piezvanot pie durvīm, operators iziet pie klienta un pēc tam iznes paciņu. Rēzeknes 1. pasta nodaļā uzstādīts pakomāts, kas atvieglos klientiem iespēju saņemt savus pasta sūtījumus. Attālinātā sistēma strādā, un klientam ir iespēja paņemt attālināti numuriņu. Tur viņš redz, cik daudz klientu ir un kad pienāks viņa rinda,” stāstīja Pasta pārstāve.

Ne tikai pilsētnieki, bet arī lauku cilvēki aizvien biežāk izmanto iespēju sūtījumus veikt internetā un saņemt tos pa pastu ar piegādi līdz pat mājas durvīm. Taču, kā atklāj Balvu novada Bērzpils pasta nodaļas pastniece-autovadītāja Iluta Pučaga, pie Bērzpils pasta nodaļas arī veidojas rinda, jo, izpildot noteiktos ierobežojumus, lauku pasta telpās, kas ir nelielas, var atrasties tikai viens cilvēks.

„Lauku nodaļās sanāk pa vienam, un arī apkalpo pa vienam klientam. Pārējie stāv laukā, jo kādreiz jau rinda stāvēja iekštelpās, un to tā neievēroja,” saka Pučaga.

Pastniece atklāj, ka viņas apkalpojamā teritorija ir diezgan liela un dienā ir jānobrauc 100 kilometrus. Viņa cilvēkiem piegādā ne tikai preses izdevumus, bet arī sūtījumu paciņas.

„Šajā pandēmijas laikā ir diezgan palielinājies tas paciņu skaits, ko cilvēki saņem pa pastu, neizbraucot no mājām. Ir gan paciņas no Ķīnas, gan cilvēks cilvēkam vēl joprojām sūta, bērni sūta vecākiem uz laukiem, lai vecākiem nekur nav jābrauc.

Citreiz ir tā, ka mašīnā citam nekam nepietiek vietas kā tikai sev un paciņām,” stāsta Pučaga.

Ņemot vērā to, ka pandēmijas laikā pieprasījums pēc Latvijas Pasta sniegtajiem pakalpojumiem ievērojami pieauga, lai nodrošinātu visu – gan drošības prasības, gan klientu savlaicīgu apkalpošanu un pasta paku izsniegšanu, Latvijas Pasts Rīgā, izsniegs pakas ārpus pasta nodaļas telpām, speciāli šim nolūkam paredzētās teltīs. Kā uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns, tas ir sava veida eksperiments:

„Tas, protams, nebūs pie visām nodaļām. Tas būs pie dažām nodaļām, kur ir liela sūtījumu plūsma un kur telti uzstādīt atļauj arī fiziskā vieta.

Teltis mēs šobrīd plānojam uzstādīt Rīgā. Ja tas būs veiksmīgi un dos pozitīvu efektu, tad mēs raudzīsimies, kur vēl to varam izdarīt.”

Lai mazinātu rindas pie Latvijas Pasta nodaļām, uzņēmums turpina pakomātu uzstādīšanu. Kopējais Latvijas Pasta pakomātu skaits sasniegs 80, un noslēdzies iepirkuma termiņš vēl 120 jaunu āra pakomātu iegādei. Pirms pāris dienām pakomāts uzstādīts arī Rēzeknē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt