Lai mazinātu traģisko negadījumu statistiku, Ogre plāno būvēt tuneļus zem dzelzceļa

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Pēc ilgstošām sarunām ar valsts kompāniju «Latvijas dzelzceļš» Ogres novada pašvaldība panākusi vienošanos par tuneļu projektēšanu zem sliežu ceļiem Ogrē. Kamēr tuneļus līdz nākamā gada beigām projektēs, dome savukārt domāšot, kā piesaistīt naudu būvniecībai.

Kā stāsta Ogres domes priekšsēdētāja vietnieks Egils Helmanis no Nacionālās apvienības, dzelzceļš pilsētu sadala divās daļās, turklāt vienā pusē atrodas visas izglītības iestādes, bet otrā – dzīvojamais rajons. Turklāt ir vieta, kur gājējiem un velobraucējiem jāšķērso astoņi sliežu ceļi. Visvairāk negadījumu saistībā ar dzelzceļa pāriešanu esot Mālkalnes prospektā, kur pāreju vienas stundas laikā izmanto ap 200 cilvēku.

«Uz dzelzceļa iet bojā daudz cilvēku. Tā bēdīgākā aina ir tas, ka daudziem bērniem dzelzceļu nākas šķērsot vairākas reizes dienā. Bieži vien, kad Rīga nepieņem vagonus, vilcieni aizšķērso visu pāreju, ko katrs šķērso pēc savas saprašanas. Tad ir arī negadījumi,» saka Helmanis.

Runājot par tuneļu būvniecību, Helmanis norāda, ka «mums nav vajadzīgs kaut kāds smalkās mākslas vai dizaina elements». «Mums vajag, lai tas nodrošinātu funkciju – lai mūsu bērni būtu drošībā,» uzsver domes priekšsēdētāja vietnieks, slavējot sadarbību ar jauno «Latvijas dzelzceļa» vadītāju Edvīnu Bērziņu. «Viņš saprot, ka viens no mūsu galvenajiem resursiem ir mūsu cilvēki, ko mierīgos apstākļos nedrīkstam zaudēt nesakārtotas infrastruktūras dēļ,» tā Helmanis.

Aizvadītajā gadā tikusi sakārtota sliežu pāreja Pārogrē, Vidzemes ielā. Blakus esošās mājas nojaukšana uzlabojusi gājējiem redzamību, un patlaban viņi varot droši šķērsot sliedes.

«Latvijas dzelzceļš» savā šī gada budžetā iekļāvis 40 000 eiro lielu finansējumu dzelzceļa tuneļu projektēšanai. Tas veido pusi no projektēšanas darbiem nepieciešamā finansējuma. Otru pusi segs pašvaldība.

Tāpat «Latvijas dzelzceļš» šogad plānojot atjaunot sliežu šķērsošanas vietu starp Skolas ielu un Mālkalnes prospektu un sakārtot jautājumu, kas saistās ar vilcienu sastāvu novietošanu uz gājēju pārejas.

Helmanis ierosinājis «Latvijas dzelzceļa» pārstāvjiem modelēt situācijas, ar kurām nākas saskarties ogrēniešiem, šķērsojot sliežu pārejas. Septembra sākumā ar šīm problemātiskajām situācijām, pēc domes ieskata, vajadzētu iepazīstināt skolēnus un dot norādījumus, kā pareizi katrā gadījumā rīkoties, piemēram, kā šķērsot sliedes, ja uz tām ir novietots vilciena sastāvs.

Savukārt domes priekšsēdētājs Artūrs Mangulis (Latvijas Zaļā partija) ieteicis padomāt arī par vilcienu radītās skaņas izolēšanas risinājumiem pie gājēju tuneļa Ogres pilsētas centrā.

Dzelzceļa tuneļu projektēšanas darbus paredzēts iesākt šajā gadā un pabeigt 2017. gadā. Kamēr ritēs projektēšanas darbi, pašvaldības vadība strādās pie finansējuma piesaistes tuneļu būvniecībai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti