Valdībā paredzēts apstiprināt Satiksmes ministrijas izstrādāto rīcības plānu, lai turpmāk bojāgājušo skaits nebūtu vienīgais rādītājs satiksmes drošības uzraudzībā. Vienotu sistēmu prasa arī Eiropas Savienība, lai ar visaptverošiem datiem uzlabotu, piemēram, automašīnas vai gājēju pārejas.
“Līdz šim smagi ievainotas personas negadījumos bija tādas, kuras bija ārstējušās stacionārā ilgāk par 24 stundām. Savukārt vieglas ievainotas ir personas, kurām sniegta medicīniskā palīdzība negadījuma vietā vai ārstniecības iestādē. Bet te būs pilnīgi citādāka sistēma: būs konturētās traumas statistika. Pirksta lūzums, rokas lūzums vai vaļēja trauma, vai galvas sasitums. Attiecīgi no tā var secināt, kādi būtu bijuši faktori negadījumam,” skaidroja Satiksmes ministrijas Autotransporta nodaļas referents Jānis Kalniņš.
Tas ļaušot domāt par prioritātēm, kuros virzienos jāstrādā. “Attiecīgi analizējot statistiku, izkristalizētos kritiskie momenti. Jo pēdējos gados kopējais cietušo skaits pieaug,” piebilda Kalniņš.