Valsts akciju sabiedrība „Latvijas Autoceļu uzturētājs”, kuras ziemas dienesta pienākumos ietilpst autoceļu apstrāde ar pretslīdes materiāliem, šoziem testa režīmā sāk izmantot jaunu tehnoloģiju. Latvijas teritorijā šobrīd darbojas desmit mobilie sensori, kas konstatē ceļa seguma stāvokli un atvieglo lēmumu pieņemšanu par nepieciešamo darbu uzsākšanu. Sadarbības līgumi noslēgti ar vairākiem partneriem.
Sensori darbojas agrajos rīta reisos, kad tieši satiksmes autobuss nereti ir pirmais transporta līdzeklis uz ceļa vēl pirms satiksmes intensitātes palielināšanās. No Ventspils tie ir autobusi, kuri dodas Rīgas virzienā pa autoceļu A10. Modernās ierīces atvieglo darbu arī šoferiem un fiksē vairākus parametrus.
"Latvijas Autoceļu uzturētāja" pārstāve Sigita Audere norāda, ka autobusi spēj konstatēt brauktuves stāvokli, to, vai tā ir sausa, slapja, mitra, apledojusi, sniegota, kāds ir ūdens, ledus kārtas biezums un kāda ir ceļa virsmas temperatūra. Informācija attālināti caur internetu tiek novadīta autoceļu uzturētāju operatoram jeb dežurantam, un viņš var nekavējoties pieņemt lēmumu un izlemt, vai ir nepieciešams šo ceļa stāvokli kaut kādā veidā pilnveidot vai uzlabot.
Eksperimentālā tehnoloģija atbildīgajiem dienestiem ļauj ātrāk reaģēt uz izmaiņām un sūtīt darbā ceļu kaisāmās automašīnas. Ilgtermiņā tas ļaus samazināt ceļu uzturēšanas izmaksas. Tas ir ieguldījums arī vides aizsardzībā, jo uz ceļiem vairs netiks izmantotas liekas ķimikālijas un sāls.