Kurzemē aug gan tūristu skaits, gan viņu prasības

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Šī gada deviņos mēnešos Kurzemē ir apkalpoti vairāk nekā divi miljoni tūristu, un salīdzinājumā ar pagājušā gada datiem, to skaits audzis par vairāk nekā 200 000. Kurzemē gada veiksmīgākie tūrisma piedāvājumi jau tradicionāli tiek apbalvoti Lielā Jēkaba balvu ceremonijā.

Nākamgad būs 10 gadi kopš Daila un Bruno Trubiņi Tukuma novadā iekopj savu rožu dārzu. Jau vairākus gadus jūlijā saimnieki rīko rožu dārza svētkus, tiek organizēti dažādi mākslinieku pasākumi un mākslas plenēri. Lai gan aug interesentu skaits, saimniece saka, ka tūrisma jomā ir nemitīgi jāattīstās un jāpilnveidojas, lai piesaistītu aizvien jaunus tūristus.

“Ļoti liels darbs jāieliek. Ļoti. Jo mēs strādājam tikai ģimene, paši. Visu laiku attīstāmies, visu laiku notiek kaut kādas pilnveidošanas, atkal kādi dārza objekti tiek celti un veidoti no jauna,” norāda rožu dārza “Rozītes” saimniece Daila Trubiņa.

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem Kurzeme ir vadošākais tūrisma reģions tūlīt aiz Rīgas un Pierīgas. Pēdējos gados tūrisma uzņēmumu skaits izteikti pieaudzis divās pozīcijās – naktsmītnes un restorāni. Kurzemi raksturojošais tūrists ir Latvijas iedzīvotājs, kurš pēc statistikas datiem ar katru gadu paliek arvien prasīgāks, inteliģentāks un par viesošanos Kurzemē ir gatavs maksāt vairāk.

“Pēc mūsu statistikas salīdzinājumā ar nacionālo statistiku un “booking.com”, kas ir ļoti svarīgs statistikas devējs – Kurzemē tērē vairāk nekā vidēji Latvijā. Kurzemē paliek ilgāk nekā vidēji Latvijā, un Kurzeme veidojas par tādu mazo Šveici, kas kādreiz bija Abavas ielejai tāds slogans,” stāsta Kurzemes tūrisma asociācijas valdes priekšsēdētājs Artis Gustovskis.

Talsu novadā straujš tūristu pieaugums šajā sezonā netika novērots. Taču šeit pieprasītas nemainīgās vērtības, kā vīna degustācijas, dārzi, amatnieki un muižas. “Ir tā, ka pamatvērtības ir stabilas. Tas mainīgais ir apmēram 10%. Jo tomēr tas tūrisma piedāvājums ir tā kā pika, kas aizveļas. Tu vari ieguldīt divus miljonus vai divi eiro reklāmās, paiet laiks, līdz mēs kļūstam atpazīstami. Ar to jārēķinās,” klāsta Talsu tūrisma informācijas centra vadītāja Inese Roze.

Tūrisma uzņēmējiem vislielākais kvalitātes novērtējums jau vairāk nekā 10 gadus ir Lielā Jēkaba balva, kas stimulē būt labākiem, spēcīgākiem, atraktīvākiem. Nupat septiņās nominācijās tika apbalvoti septiņi veiksmīgākie tūrisma piedāvājumi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti