Satiksmes ministrs atzīst – tas varētu notikt vien tālā, skaistā nākotnē, bet talseniekus šāds viedoklis neapmierina. Pēc ministra vizītes tapusi vēstule ar vairāk nekā 300 iedzīvotāju un uzņēmēju parakstiem.
"Tiem, kam jābrauc dienu no dienas, 365 dienas gadā, ir traki. Es esmu bijusi situācijā, kad vasarā vēja nav, un Jādekšu līkumos ir uzcēlusi putekļus un apstājusies lielā grantsmašīna. Un es gandrīz viņā iebraucu iekšā, pat lēni braucot, jo vienkārši nekas nav redzams."
Ja iedzīvotājiem izvēles nav, tad uzņēmēji, lai nokļūtu Mērsraga ostā, met līkumus, taču tas viņiem rada zaudējumus – paaugstina produkcijas pašizmaksu un starptautiskajā tirgū samazina konkurētspēju. SIA “Scandbio Latvia” pagājušajā gadā uz ostu veda 45 000 tonnu granulas.
"Aptuveni eiro līdz 1,20 eiro mēs ietaupītu par tonnu, ja varētu braukt pa īsāko ceļu," saka SIA “Scandbio Latvia” valdes loceklis Māris Ziediņš.
Uzņēmējs atzīst, ka šobrīd lētāk sanāk braukt no Laucienes līdz Engurei un tad pagriezties atpakaļ uz Mērsraga ostu, nekā remontēt smago tehniku, ko grants ceļš salauž. Ja vasarā vēl situācija esot pieņemama, tad rudenī un ziemā ceļš pat kļūstot bīstams, jo "grants segums paliek mīksts un ļoti bedrains, un mūsu šoferi kategoriski atsakās braukt pa tādu."
Vēstuli Satiksmes ministrijai un “Latvijas Valsts ceļiem” parakstījuši vairāku pagastu iedzīvotāji, bet lielākoties tieši ķūļciemnieki. Viņi saprot, ka, visticamāk, pozitīvu atbildi nesagaidīs, taču klusēt vairs nevarot un, ja vajadzēs, rakstīšot atkal.
"Es ceru, ja visi kā viens prasīsim – neatlaidīgi, es pat gribētu teikt, nekaunīgi prasīsim – varbūt, ka mums būs cerība," pauž Marta Briģe.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits gan lielas cerības nedod:
"Mēs labprāt, protams, gribētu, lai visi ceļi tiktu vienlaikus sakārtoti, bet to līdzekļu ietvaros, kas mums ir piešķirti, mēs neko ātru solīt nevaram. Pēc 2021. gada, kad ir paredzēts iedziļināties nodokļu pārskatīšanā, tad mēs varam runāt par kaut kādiem papildus lielākiem līdzekļiem ceļiem."
Talsinieki lūdz autoceļu iekļaut kā prioritāti programmā “Vietējo autoceļu seguma atjaunošana un pārbūve” un darbus plānot iespējami tuvākā termiņā.