Dienas ziņas

Atzīmē motocikla "Jawa" 90. jubileju

Dienas ziņas

Pirmo reizi "Mana ģitārspēle vasarai"

Cīnās par Stendes-Mērsraga ceļu

Ķūļciemnieki nemierā ar ceļu stāvokli; ministrs ātru risinājumu nesola

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Jau vairākkārt Talsu novadā runāts, ka nepieciešams sakārtot autoceļu Stende–Lauciene–Mērsrags, kas ir tuvākais savienojums starp Stendes dzelzceļa staciju un Mērsraga ostu.

Satiksmes ministrs atzīst – tas varētu notikt vien tālā, skaistā nākotnē, bet talseniekus šāds viedoklis neapmierina. Pēc ministra vizītes tapusi vēstule ar vairāk nekā 300 iedzīvotāju un uzņēmēju parakstiem.

"Tiem, kam jābrauc dienu no dienas, 365 dienas gadā, ir traki. Es esmu bijusi situācijā, kad vasarā vēja nav, un Jādekšu līkumos ir uzcēlusi putekļus un apstājusies lielā grantsmašīna. Un es gandrīz viņā iebraucu iekšā, pat lēni braucot, jo vienkārši nekas nav redzams."

Satiksmes ministrs šobrīd dodas reģionālajās vizītes, un Talsos novada vadība Tālim Linkaitam vairākkārt norādīja uz nepieciešamību sakārtot autoceļu Stende–Lauciene–Mērsrags, kas ir tuvākais savienojums starp Stendes dzelzceļa staciju un Mērsraga ostu. Ministrs atzina, ka tas varētu notikt tālā skaistā nākotnē, bet talsiniekus tas neapmierināja - pēc reģionālās vizītes uz ministriju nosūtīta vēstule ar vairāk nekā 300 iedzīvotāju un uzņēmēju parakstiem.
 
Ķūļciems ir vienīgais novada pagasts, uz kuru neved neviens asfaltēts ceļš. Mērsrags tam atrodas gandrīz divas reizes tuvāk nekā Talsi, tāpēc uz kaimiņnovadu iedzīvotājiem jādodas bieži. Pamatīgas galvassāpes viņiem sagādā bedrainais, nepārredzami līkumotais ceļš, kas pavasaros mēdz arī uzrūgt. Ķūļciema iedzīvotāja Marta Briģe stāsta, ka viņas mašīnai ceļa akmeņi logu vienā mēnesī izsituši divas reizes:

Ja iedzīvotājiem izvēles nav, tad uzņēmēji, lai nokļūtu Mērsraga ostā, met līkumus, taču tas viņiem rada zaudējumus – paaugstina produkcijas pašizmaksu un starptautiskajā tirgū samazina konkurētspēju. SIA “Scandbio Latvia” pagājušajā gadā uz ostu veda 45 000 tonnu granulas.

"Aptuveni eiro līdz 1,20 eiro mēs ietaupītu par tonnu, ja varētu braukt pa īsāko ceļu," saka SIA “Scandbio Latvia” valdes loceklis Māris Ziediņš.

Uzņēmējs atzīst, ka šobrīd lētāk sanāk braukt no Laucienes līdz Engurei un tad pagriezties atpakaļ uz Mērsraga ostu, nekā remontēt smago tehniku, ko grants ceļš salauž. Ja vasarā vēl situācija esot pieņemama, tad rudenī un ziemā ceļš pat kļūstot bīstams, jo "grants segums paliek mīksts un ļoti bedrains, un mūsu šoferi kategoriski atsakās braukt pa tādu." 

Vēstuli Satiksmes ministrijai un “Latvijas Valsts ceļiem” parakstījuši vairāku pagastu iedzīvotāji, bet lielākoties tieši ķūļciemnieki. Viņi saprot, ka, visticamāk, pozitīvu atbildi nesagaidīs, taču klusēt vairs nevarot un, ja vajadzēs, rakstīšot atkal.

"Es ceru, ja visi kā viens prasīsim – neatlaidīgi, es pat gribētu teikt, nekaunīgi prasīsim – varbūt, ka mums būs cerība," pauž Marta Briģe.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits gan lielas cerības nedod:

"Mēs labprāt, protams, gribētu, lai visi ceļi tiktu vienlaikus sakārtoti, bet to līdzekļu ietvaros, kas mums ir piešķirti, mēs neko ātru solīt nevaram. Pēc 2021. gada, kad ir paredzēts iedziļināties nodokļu pārskatīšanā, tad mēs varam runāt par kaut kādiem papildus lielākiem līdzekļiem ceļiem."

Talsinieki lūdz autoceļu iekļaut kā prioritāti programmā “Vietējo autoceļu seguma atjaunošana un pārbūve” un darbus plānot iespējami tuvākā termiņā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti