Krišjāņa Barona ielas jaunā seguma defektus sola novērst pavasarī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

„Muļķim pusdarītus darbus nerāda” – tik tieši sociālajā tīklā „Twitter” izteicies Rīgas mērs Nils Ušakovs, atbildot uz rīdzinieku fotogrāfijām no Krišjāņa Barona ielas, kur uz jaunā seguma redzami sašķiebušies bruģakmeņi, pavirši apdarinātas komunikāciju akas un citi brāķi. Pašvaldība un būvnieki uzsver – ielas seguma maiņa vēl nav pabeigta un defekti tiks novērsti. Ar neveiklajiem pagaidu risinājumiem gan būs jāsadzīvo vēl līdz pavasarim, jo plānotajā termiņā līdz gada nogalei darbus neizdevās pabeigt.

Nokusušais sniegs uz Rīgas ielām atkal izvilinājis daļu riteņbraucēju un mopēdistu. Krišjāņa Barona ielā viņiem pagaidām nākas lavierēt gar bedrēm ap komunikāciju akām un uz gludās bruģa daļas sastumtām sniega kaudzēm. Tomēr vairums par jauno segumu tomēr priecājas.

Vēsturiskā Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošana ir viens no Rīgas domes pēdējo gadu lielākajiem projektiem ielu infrastruktūrā. Pērn tam atvēlēja 2,6 miljonus eiro. Pirmo kārtu – brauktuves seguma maiņu – solīja pabeigt līdz janvārim.

„Mēs to neesam pabeiguši, es teiktu, objektīvu iemeslu dēļ. Taisnie posmi ir savesti kārtībā, izņemot aku lūkas, kas nav vēl līdz galam nostrādātas, bet nav savesti kārtībā visi krustojumi,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta Būvdarbu vadības nodaļas vadītājs Uģis Broža. Atsevišķos krustojumos darbus vēl pieteikuši inženiertīklu turētāji.

Arī par neapstrādātajām aku lūkām, kas pašlaik daudzviet ieskautas ar šķembām vai apķepinātas ar asfaltu un izpelnījušās lietotāju kritiku internetā, Brožam ir skaidrojums: „Pirmā problēma, kas ir fundamentāla un ko mēs tikai darba gaitā sapratām, kā atrisināt – akām ir apaļi vāki, bet apkārt no visām pusēm pienāk kantains materiāls. [Uz ietvēm] ir betona bruģis, kas elementāri zāģējas, bet tur mēs runājam par granīta akmeni, kas praktiski nezāģējas. (..) Risinājums būs, ka mēs [šos aku vākus] iebetonējam – izveidojam tiem apkārt tādu kantainu kastīti.”

To darīs pavasarī, jo pa ziemu bruģis vēl nosēžas. Līdz tam jāpiecieš pagaidu risinājumi, norāda Uģis Broža, kurš ir arī objekta būvuzraugs. „Kamēr notiek būvdarbi, tas ir daudzos objektos. Tā ir prakse, ka tiek nodrošināta funkcionalitāte, bet varbūt ne vienmēr tas iet kopā ar komfortu.”

Kopējo būvdarbu kvalitāti pasūtītāja pārstāvis vērtē kā labu, bet kritiku par dažviet sašķiebtajiem vai ielauztajiem bruģakmeņiem pāradresē autovadītājiem, kuri ignorējuši kustības ierobežojumus. „Tā bija būvniecības lielākā problēma – brauca būvniekiem bezmaz vai uz pirkstiem virsū.” Tā grūtības sadzīvot ar satiksmi par vienu no problēmām iekavētajiem termiņiem sauc arī darbu veicēja SIA „Binders” būvdarbu vadītājs Ainars Karlsons.

„Normāla situācija būvniecībā būtu: mēs noslēdzam ielu un būvējam. Bet bija uzstādījums no Satiksmes departamenta, ka ielai jābūt izbraucamai. (..) Tā tas arī tika organizēts – nevienu brīdi nebija tā, ka viss [ielas] posms būtu aizslēgts un tam nevarētu piekļūt. Visu laiku bija jāstrādā vienā pusē vai otrā pusē, maiņās… Tāpēc tas viss tā sarežģīja būvniecības procesu,” skaidro Karlsons.

Kopumā ar darbu kvalitāti būvnieks varot lepoties, defektus apsekos un novērsīs par savu naudu. „Šis nav pabeigts segums, objekts vēl nav nodots ekspluatācijā. Tāpat mēs te pavasarī vēl nāksim – kūst sniegs, atkūst pati konstrukcija un tad arī tie defekti parādās uz seguma. Protams, ka būs jālabo šīs lietas. Bet principā, salīdzinot, kāda iela izskatījās pirms tam un kā tagad ar jauno veidolu – skats ir daudz labāks,” sola uzņēmuma būvdarbu vadītājs.

Brauktuves seguma maiņa ir tikai pirmā kārta – šogad ar remontu jārēķinās arī gājējiem, jo visā Krišjāņa Barona ielas garumā mainīs ietvju segumu. Tas atrisināšot arī pašlaik neizpratni raisošo situāciju posmā gar Vērmaņdārzu, kur gludā sānu josla pēkšņi pārvēršas autostāvvietā. Tur velojoslu pārcels uz ietves.

Uģis Broža gan atgādina – uz ielas velobraucējiem un autovadītājiem būs jāsadzīvo pēc vienādiem noteikumiem: “Tā ir vienkārši iela, kas vienā posmā nobruģēta ar citu materiālu. Šobrīd [velobraucējiem priekšrocību Barona ielā] nav un, kad objekts būs pabeigts, tā nebūs priekšrocība, bet kā rekomendējoša josla.”

Satiksmes departamentā visus darbus sola pabeigt līdz 1.septembrim. Tad arī uzlikšot ātruma ierobežojumus līdz 30 kilometriem stundā, kādu pašlaik nav.

Tā kā projekts paredzēja vien seguma nomaiņu, nevis ielas rekonstrukciju, nav izmantota iespēja pie viena izveidot augstos peronus tramvajiem. Pirmo „paraugperonu” Satiksmes departaments plāno izveidot pie „Bērnu pasaules”, kam citi, iespējams, sekos tālākā nākotnē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti