Krišjāņa Barona ielā Rīgā varētu stingrāk ierobežot automašīnu kustību

Krišjāņa Barona ielu Rīgā varētu slēgt tranzīta satiksmei vai pat vēl stingrāk ierobežot automašīnu kustību – par to līdz nākamajam pavasarim lems Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD). Domē cer, ka tas efektīvāk ierobežos braukšanas ātrumu un samazinās auto plūsmu ielā, kur pēc remonta tika ieviestas tā dēvētās „rekomendējošās velojoslas”. Tikmēr Rīgu šajās dienās apmeklējušais pazīstamais dāņu pilsētplānotājs Mikaels Kolvils-Andersens Barona ielas pašreizējo risinājumu velosipēdistiem sauc par apkaunojošu.

Pēc Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanas un tā saukto „rekomendēto velojoslu” ieviešanas vienā no Rīgas centrālajām ielām ieviesa ātruma ierobežojumu – 30 kilometri stundā. 

Rīgas domē izvērtēs turpmākus ierobežojumus automašīnām Barona ielāMāra Rozenberga

    „Skaidrs, ka lielākā daļa autovadītāju šo ātruma ierobežojumu ievēro. Nu, varbūt ne tieši 30km/h, bet vismaz šis ātrums ir līdz 40km/h,” pārliecināti saka RDSD Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters. Taču izrādās, ka

     

    konkrētu datu par to, kā tiek ievērots ātruma ierobežojums Barona ielā, departamentam nemaz nav

    – tā esot subjektīva izjūta. „Mēs esam vērsušies arī Valsts policijā ar lūgumu kontrolēt šo ātrumu. Cik es zinu, pagājušogad tika sastādīti vairāki akti,” rezumē Valpēters.

    Vērtēt pirms trim gadiem uzstādīto zīmju efektivitāti pašvaldības satiksmes plānotāju vietā mēģinājusi nevalstiskā organizācija „Pilsēta cilvēkiem”. Pēc tās mēraparātiem, vidējais ātrums Barona ielā kopš 2015.gada samazinājies vien no 38 līdz 36 kilometriem stundā. Aktīvisti arī ne reizi vien aicinājuši ierobežot auto satiksmi šajā ielā, ko iepriekš pašvaldība kavējās darīt paralēlo ielu remontu dēļ. Taču tagad, izskatās, gaidāmas pārmaiņas.

    „Mēs šobrīd diskutējam par veidu, kā varētu ierobežot tranzītsatiksmi vai vispār satiksmi Barona ielā. Ja sākotnēji, 2016.gadā, mums bija plāns ierobežot tikai tranzītsatiksmi, kas nozīmētu, piemēram 1-2 kvartālu slēgšanu caurbraukšanai, tad šobrīd mēs jau diskutējam par lielākiem ierobežojumiem, kas varētu attiekties uz visu ielu,” atklāj Edmunds Valpēters. Iespējamos risinājumus apspriedīšot līdz pavasarim.

    Satiksmes organizāciju par vairāk nekā četriem miljoniem eiro izremontētajā Barona ielā nesen klātienē ieraudzījis pazīstamais dāņu veloinfrastruktūras eksperts Mikaels Kolvils-Andersens. Viņš Rīgā pašlaik uzturas pēc tehnoloģiju un dzīvesstila festivāla „Digital Freedom Festival” aicinājuma, kas notiek Rīgas Latviešu biedrības namā tieši blakus Barona ielai.

    Mikaela Kolvila-Andersena uzruna Digital Freedom Festival

    „Veloinfrastruktūras terminoloģijā neeksistē tāds vārds kā „rekomendējošā velojosla”.

    Jūs nevarat pieskaitīt Barona ielu Rīgas veloinfrastruktūrai. Šīs piktogrammas dalītai ceļa lietošanai izgudroja pirms gadiem 10 Amerikā un jau ir atzinuši, ka tā bija izgāšanās – tās neuzlabo velosipēdistu drošību un neveicina vēlmi braukt ar riteni. Ir apkaunojoši to redzēt jebkur pasaulē,” viņš uzsver.

    Argumentu, ka Barona ielā nav vietas pilnai velojoslai, auto joslai un tramvaja sliedēm, Kolvils-Andersens sauc par „pagājušā gadsimta domāšanu”.

    „Ak, mums ir mašīnas, mēs tur neko nevaram darīt, tāpēc diemžēl nevaram iespiest arī velojoslu! Es to dzirdu visur pasaulē. Protams, ja jūs domājat kā 1950.gadu satiksmes inženieris, tad nekas nesanāks. Jo

    jums pietrūkst iztēles, kā modernizēt pilsētu. Atbilde ir automašīnu skaita samazināšanā.

    Rīgā, tāpat kā Kopenhāgenā, mierīgi 60% iedzīvotāju varētu braukt ar riteni. Šī ir maza pilsēta, un jums ir visas iespējas,” viņš ir pārliecināts.

    Mikaelu Kolvilu-Andersenu uz stundu garu tikšanos šonedēļ uzaicināja arī Rīgas mērs Nils Ušakovs, kurš esot paudis lielu interesi par eksperta idejām. Satiksmes departamentā gan šo tikšanos nekomentē. Vai slēgt līgumu ar dāņu ekspertu – tā būšot politiska izšķiršanās.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti