Latgales reģionālā televīzija devās līdzi autoveikalam, kurš apkalpo vairāk nekā piecus pagastus Krāslavā un tās apkārtnē. Čaupu un blakus ciemu iedzīvotājiem no Kombuļu pagasta tuvākie veikali atrodas septiņu un 12 kilometru attālumā.
Lauki kļūst arvien tukšāki, un iepirkšanās tuvāk mājām vienu reizi nedēļā vientuļiem veciem cilvēkiem bez transportlīdzekļa un ar veselības problēmām ir vienīgā iespēja dzīvot pilnvērtīgi.
Autoveikala pakalpojumu Krāslavas novadā līdz šim nodrošināja trīs firmas. Tagad vienu no tām pārpirka īpašnieks, kas tāda veida biznesu nedomā turpināt.
Ciemi, kur autoveikali vairs nepiestāj, atrodas Indras, Piedrujas un Skaistas pagastos.
Arī šīs puses iedzīvotāji uzsver, ka autoveikals laukos ir nepieciešams, jo arī sabiedriskā transporta kustība vairs nav tik intensīva kā kādreiz.
Firmai "Krāslava D", ko pārpirka SIA "Lekon", piederēja trīs autoveikali. Tas gan bija tikai viens no darbības virzieniem līdztekus maizes cepšanai un citiem pakalpojumiem. "Lekon" vadība pagaidām autoveikalu tirdzniecību neplāno atsākt, jo uzņēmums iegādāts tikai pašu attīstības nolūkos un līdz šim šāda uzņēmējdarbība nav veikta, pie tam mašīnas ir tehniski novecojušas.
"Tās neizies pat tehnisko apskati, līdz ar to viņu nākotne ir, reāli ņemot, norakstīšana. Ne arī tās spēs nodrošināt visas sanitārās, ugunsdzēsības un manis pieminētās tehniskās normas, ko nosaka arī Ministru kabineta un atbilstošo dienestu prasības," klāsta SIA "Lekon" valdes loceklis Andris Revizors.
Vietējie cer, ka iepriekšējos autoveikala maršrutus izdosies atjaunot.
Novada pašvaldībā gan iesniegumi par to nav saņemti, tieši ietekmēt uzņēmējus deputāti nevar, bet veikt sarunas gan.
"Pašvaldība biznesu tā pa tiešo ietekmēt nevar. Protams, ka mēs varam veikt pārrunas, kaut kā pamudināt uzņēmējus to darīt," lēš Krāslavas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Viktors Moisejs.
SIA "ELLI V" autoveikala pārdevēja Vija Skvarcova, jautāta par uzņēmuma gatavību paplašināt maršrutu, norāda: "Tas jau nav atkarīgs no mums. Mums ir direktori, mums ir menedžeri visi, tas jālemj viņiem. Tad jābūt vēl mašīnai."
Uzņēmuma "ELLI V" vadītājs telefonintervijā informē, ka jau pārņem daļu no šobrīd slēgtajiem maršrutiem, ir uzsākta dokumentācijas un atļauju kārtošana. Tā kā reģions atrodas pierobežā, tas var aizņemt pat divus mēnešus.