KP norāda, ka “Rīgas namu pārvaldnieks”, apsaimniekojot Rīgas domes nekustamos īpašumus, nodrošina arī ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumus blakuslietotājiem, piemērojot starpniecības maksu, kas atsevišķos gadījumos būtiski pārsniedz maksu par pamatpakalpojumu – ūdens apgādes un kanalizācijas pakalpojumu. Tas neatbilst Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā noteiktajam regulējumam par blakuslietotājam noteikto uzcenojumu, kas nevar pārsniegt 10% no regulatora noteiktā tarifa attiecīgam pakalpojumam.
Izpētes laikā KP pieprasīja “Rīgas namu pārvaldniekam” sniegt pakalpojumu pašizmaksas aprēķinu, lai noskaidrotu, vai pastāv ekonomiski objektīvs pamatojums šādas maksas noteikšanai. KP secina, ka “Rīgas namu pārvaldniekam”, sniedzot šo pakalpojumu blakuslietotājiem, var rasties papildu administratīvie izdevumi un
pirmšķietami likumā noteiktais pieļaujamais uzcenojums ne visos gadījumos var būt pietiekams izmaksu pilnīgai segšanai.
Tomēr likums neparedz jebkāda veida papildu maksas iekasēšanu no blakuslietotājiem, kas pārsniedz noteikto desmit procentu robežu. Tādējādi problēmas, kas saistītas ar pakalpojumu izmaksu un pieļaujamā samaksas apmēra neatbilstību, ir jārisina minētā likuma ietvaros.
Tā kā VARAM pārrauga pašvaldībām likumos un citos normatīvajos aktos noteikto uzdevumu izpildi, Konkurences Padome aicina ministriju tās kompetences ietvaros izvērtēt “Rīgas namu pārvaldnieka” rīcības likumību, piemērojot starpniecības maksu blakuslietotājiem.
Vienlaikus, lai novērstu konstatētās problēmas, Konkurences padome lūdz VARAM izvērtēt nepieciešamību precizēt Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma regulējumu. Kamēr nav izvērtējuma, KP ir aicinājusi “Rīgas namu pārvaldnieku” novērst nelikumīgās maksas iekasēšanu.