Panorāma

"Rīgas Biržā" apskatāmi J. Federa darbi

Panorāma

Skolotāju algām nākamā nedēļa - izšķirīga

Fotoradari būšot toleranti

Kozlovskis: Fotoradaru pielietojumā būs zināmas tolerances robežas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Autovadītājiem nav jābaidās, ka fotoradari, kas nākotnē tiks uzstādīti uz Latvijas ceļiem, par katru cenu skrupulozi reģistrēs pat vismazākos ātruma pārkāpumus, tomēr Ministru kabineta noteikumos nebūs ierakstīts, cik smagam jābūt pārkāpumam, lai spēkrata īpašnieks tiktu sodīts. Par šādu kompromisu pēc tikšanās ar iniciatīvas „Fotoradari 15+” autoru, raidījuma „Zebra” vadītāju Paulu Timrotu paziņoja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).

Iniciatīvā, kuru portālā „Mana Balss” parakstīja vairāk nekā 12 tūkstoši cilvēku, pausta ideja ar fotoradariem fiksēt tikai ātruma pārkāpumus, kas par 15 kilometriem stundā pārsniedz atļauto. Savukārt kontroli par mazākiem pārkāpumiem atstāt tikai ceļu policistu kompetencē.

„Gribu vēlreiz apliecināt, ka tolerance ir bijusi savā laikā un būs uz priekšu, bet mēs nevaram ierakstīt normatīvajā aktā, ka fotoradari fiksēs ātrumu, tikai sākot no tik [kilometriem stundā]… Tolerance variēs no vairākiem faktoriem – gan no laika apstākļiem, gan citiem kritērijiem, to sabiedrībai varam pateikt. Arī „Vitronic” laikā bija šī tolerance, esmu pārliecināts, ka minimāla daļa autovadītāju bija sodīti par pirmajiem 10 kilometriem. Tā ir Ceļu policijas kompetence katrā konkrētā dienā. Protams, jārēķinās ar to, ka jābrauc tā, kā to atļauj zīmes, nevis rēķināt toleranci,” sacīja Kozlovskis.

Pauls Timrots savukārt norāda - lai kāda būtu tolerance, sabiedrībai būs jāseko līdzi fotoradaru darbībai – vai tie tiešām tiek izvietoti satiksmes drošībai nozīmīgās vietās. "Valsts policijai būs jāspēj pamatot, kādēļ fotoradars novietots konkrētā vietā – kāda tur ir bīstamība, cik ceļu satiksmes negadījumi iepriekš notikuši, cik cietošo bijuši, kāda ir satiksmes intensitāte utt. Pretējā gadījumā cilvēku uzticību tas neatjaunos un fotoradaru darbības pamatmērķi nesasniegs,” sacīja Timrots.

Pārvietojamo fotoradaru izvietošanu nodrošinās Valsts policija, savukārt stacionāros uzstādīs CSDD. Šoreiz fotoradarus izvietos tur, kur var tikt apdraudēta satiksmes drošība, ņemot vērā vairākus kritērijus, negadījumu analīzi un ceļu drošības audita rezultātus, sola Kozlovskis.

„Vēl ir uzdevums Satiksmes ministrijai grozīt attiecīgi likumdošanu, likumu Saeimā. Ja tas izdodas šogad, tad, manuprāt, ātrākais, kad radari var parādīties, ir nākošgad beigās. Plāns ir ieviest aptuveni 20 stacionāros fotoradarus gadā. Savukārt vietu izvēle ir pilnīgi caurspīdīga – tas tiks skaņots gan ar nevalstiskām organizācijām, gan pašvaldībām. Tur, manuprāt, nevajadzētu būtu problēmām,” saka ministrs.

Šobrīd uz ceļiem darbojas četri Valsts policijas savulaik nopirktie pārvietojamie fotoradari. Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas ieceri, piecu gadu laikā to skaitam vajadzētu būt pieaugušam par vienu simtu.

Jau iepriekš viņs bija paudis neapmierinātību par to, ka Iekšlietu ministrija ignorējot aptuveni 12 000 iedzīvotāju atbalstīto priekšlikumu "Fotoradari 15+" un valdībai piedāvājot pārāk vispārīgu Ministru kabineta noteikumu projektu par fotoradaru izmantošanas principiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti