Konsolidētās TV septembra programmu topa pirmajā vietā – “de facto” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 8,6% jeb 157 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Programmu topa otrajā vietā ierindojās “X faktors 4” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 8,1% jeb 148,5 tūkstoši skatītāju. Savukārt trešā skatītākā TV programma septembrī bija “Saimnieks meklē sievu 6” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 7,8% jeb 142,5 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.
"Kantar" mediju klientu direktors Oskars Rumpēters norādīja, ka viens TV skatītājs septembrī pie TV ekrāna pavadīja vidēji 4 stundas, tas bija par 12 minūtēm mazāk nekā augustā. Lai arī vidēji dienā pavadītais laiks pie TV ekrāniem, salīdzinot ar augustu, samazinājies, vidējais dienas TV skatītāju skaits ir pieaudzis. Augustā ik dienu vidēji TV vēroja 60,1% Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem, savukārt septembrī – 62,7%.
KONTEKSTS:
Pētījumu kompānija "Kantar" Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.