Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Saeima virza lēmumu par atteikšanos no Krievijas dabasgāzes

Aicina slimnīcās uzlabot saziņu ar pacientiem

Konferencē aicina uzlabot saziņu ar pacientiem Latvijas slimnīcās

Slimnīcām jāuzlabo saziņa ar pacientiem – šī ir viena no galvenajām atziņām, kura izskanēja Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) rīkotajā konferencē. Pašlaik tikai 10 ārstniecības iestādes veic pacientu aptaujas par apmierinātību, un rādītāji būtu jāuzlabo, norādīja konferences eksperti.

Aptaujās 25% pacientu norādījuši, ka ne vienmēr vai nekad netiek iesaistīti aprūpes procesā un lēmumu pieņemšanā par viņu ārstēšanu, norādīja Slimību profilakses un kontroles centrā (SPKC). Šos datus gan nevar uzskatīt par pilnvērtīgiem, jo aptaujāts ļoti maz pacientu un tikai 10 ārstniecības iestādēs, tomēr priekšstatu tie dod. SPKC gan norādīja, ka vairākās jomā vērtējumi bijuši pozitīvāki, nekā gaidīts.

Šādas aptaujas jau trešo gadu veic Bērnu klīniskā universitātes slimnīca.

Viņi skaidroja, ka katru gadu izdodas uzlabot vērtējumus.

BKUS Pacientu pieredzes un klientu vadības daļas vadītāja Vita Šteina sacīja: "Tā aptauja ir īpaša ar to, ka ikvienam slimnīcas darbiniekam ir iespēja sevi tur ieraudzīt. Mēs varam redzēt rezultātus līdz pat profila līmenim. Kā piemēru minēšu, – ja mums strādā četri neiroķirurgi, tad viņi redz rezultātus tieši par savu darbu. Ko par viņiem domā, kāda bijusi komunikācija, vai spējuši sniegt pietiekamu informāciju pacientu, kā viņš ir juties."

Savukārt Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) ķirurgs Haralds Plaudis pauda, ka profesionālajā karjerā bijuši brīži, kad tieši runāšana un situācijas skaidrošana palīdzējusi pārliecināt pacientu par ārstniecības turpināšanu pareizā veidā.

"Ja pacients saprot, ko viņam ārsts ir izstāstījis, ko māsa ir izstāstījusi, tas ir noticis saprotamā veidā, valodā – protams, ka pacients tad izpilda visus norādījumus un tas, protams, ietekmē ārstēšanas rezultātu, kas ir daudz, daudz labāks," viņš teica.

Plaudis arī vērtēja, ka

Latvijā pie pacientu neapmierinātības visbiežāk ir vainojama nepietiekama komunikācija, nevis nepareiza ārstēšana.

"Latvijā šobrīd, varbūt izņemot Bērnu slimnīcu, mēs esam šīs pacientu pieredzes un drošības koncepcijas tādā kā sākuma posmā. Mēs faktiski veidojam izpratni, filozofiju, komandas, lai šī pacientu pieredze slimnīcās uzlabotos. Varbūt tas ir traki teikt – svētīgi nokļūt pacienta kurpēs. Bet tas patiešām ir būtiski, jo tad mēs redzam šo sistēmu no otras puses – kā šis pacients iet cauri sistēmai, vai tiek pievērta uzmanība, kur ir vājie posmi. Tur visiem diezgan liels darbs darāms," viņš uzskata.

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas rīkotajā konferencē dalībnieki atzina, ka par to Latvijas slimnīcās sākts domāt tikai nesen. Mediķi arī uzskata, ka veidu, kā pareizi runāt ar pacientu un pārliecināties, vai viņš saprot savu veselības problēmu, vajadzētu plašāk mācīt arī studiju laikā.

Bet SPKC aicināja ārstniecības iestādes iesaistīties un izmantot vienotu pacientu aptauju, lai datus varētu salīdzināt ar citām valstīm. Šī bija pirmā starptautiskā konference, kas rīkota Latvijā un kurā uzsver rūpes par cilvēku veselības aprūpē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt