Konceptuāli atbalsta auto konfiskāciju par braukšanu reibumā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Par braukšanu alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko un citu apreibinošu vielu ietekmē būs kriminālatbildība. Turklāt tiks konfiscēts transportlīdzeklis, ar kuru pastrādāts noziegums. To paredz Saeimas ceturtdien, 6. oktobrī, vienbalsīgi otrajā lasījumā atbalstītie grozījumi Krimināllikumā.

Plānots, ka personai, kura vadījusi transportlīdzekli reibumā vai atteikusies no alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko un citu apreibinošu vielu ietekmes pārbaudes, konfiscēs tai piederošo transportlīdzekli. Gadījumā, ja noziedzīgais nodarījums tiks izdarīts ar citai personai piederošu transportlīdzekli, no vainīgā paredzēts piedzīt pilnu vai daļēju šī transportlīdzekļa vērtību, informēja Saeimas Preses dienestā.

Likuma grozījumi paredz noteikt arī kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu to vadīt, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles.

Kriminālatbildību plānots noteikt arī par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu to vadīt, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē. Šajā gadījumā netiek paredzēts noteikt šo vielu daudzumu vai ietekmes pakāpi, atzīmēts likumprojekta anotācijā.

Plānots, ka par minēto pārkāpumu piemēros brīvības atņemšanu uz laiku līdz vienam gadam, īslaicīgu brīvības atņemšanu, probācijas uzraudzību, sabiedrisko darbu vai naudas sodu, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem.

"Diemžēl situācija uz ielām un ceļiem liecina, ka ne visi autovadītāji transportlīdzekļa vadīšanu nodala no apreibināšanās. Kriminālatbildība par braukšanu reibumā palīdzēs novērst traģēdijas, ko uz ceļiem izraisa dzērājšoferi un citu apreibinošo vielu lietotāji," iepriekš paudis par likumprojekta virzību Saeimā atbildīgās Juridiskās komisijas priekšsēdētājs Jānis Butāns ("Konservatīvie").

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis
00:00 / 00:29
Lejuplādēt

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis gan uzskata, ka bez policistiem, kas likuma ievērošanu pārbauda, izmaiņām lielas jēgas nebūs.

"Pirmais jautājums ir tāds, ka mēs varam palielināt sodus, bet, vai ir kāds, kas šos sodus var piemērot, un, vai ir kāds, kas šos pārkāpējus var pieķert. Par to, kas attiecas braukšanu alkohola reibumā – mums ir vajadzīgs šis dzīvais ceļu policists, nevis fotoradars vai kāda cita elektroniska ierīce, kas pieķer šo pārkāpēju. Un otrā problēma, kas attiecas uz automobiļu konfiskāciju, ir jābūt ļoti detalizētam mehānismam," sprieda Irbītis.

Šobrīd atbilstoši Ceļu satiksmes likumam par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā, kas pārsniedz 1,5 promiles, piemēro naudas sodu un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem.

Savukārt kriminālatbildība par transportlīdzekļa vadīšanu, ja vadītājs atrodas alkohola vai citu apreibinošu vielu ietekmē, ir paredzēta transportlīdzekļa vadītājiem, kuriem nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību.

Lai likuma grozījumi stātos spēkā, tie Saeimai jāatbalsta vēl galīgajā lasījumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti