Komerctelevīziju 8 projekti saņems 100 000 eiro valsts atbalstu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) nolēmusi piešķirt 100 000 eiro valsts atbalstu astoņu satura projektu veidošanai komerctelevīzijās. Projekti izvēlēti konkurā par sabiedriski nozīmīga satura veidošanu, informējot, izglītojot un izklaidējot komerciālajās televīzijās, informēja NEPLP.

Konkursa finansējums – 100 000 eiro – ir daļa no viena miljona eiro, kas piešķirts NEPLP sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, lai pārvarētu Covid-19 krīzes rezultātā radušās grūtības. Arī šajā konkursā bija liela mediju interese, dalībai kopumā pieteikti 15 projekti par 301 000 eiro, norādīja NEPLP.

Konkursa rezultātā finansējums piešķirts sešiem medijiem astoņu satura projektu veidošanai:

  1. SIA "4.vara" raidījumam "Futbolbumbas" 29 997 eiro un "eXi ciemos" 15 003 eiro;
  2. SIA "Valmieras TV" raidījumiem "Tā dzīvojam" 5309,94 eiro un "Mājā un sētā" 5309,94 eiro;
  3. SIA "ALL Media" radījumam "Bez Tabu" 16 058,95 eiro;
  4. SIA "Vidzemes televīzija" raidījumam "Ģimenes sarunas" 13 010,47 eiro;
  5. AS "TV Latvija" raidījumam "Mana balss" veidošanai 9153,51 eiro;
  6. SIA "DAUTKOM" raidījumam "Vide mums līdzās" 6157,19 eiro.

NEPLP locekle Ieva Kalderauska norādīja, ka konkursā atbalstīti gan esoši, skatītāju jau iemīļoti raidījumi, gan jauna satura projekti, kas varētu tikt turpināti arī noslēdzoties valsts finansējumam. "Sniegtais atbalsts dod iespēju ne vien sabiedrībai saņemt daudzpusīgu, uz ilgtspēju vērstu informāciju, bet arī vienlaikus veicinās kvalitatīvas žurnālistikas pastāvēšanu, stiprinot arī satura radītāju sociālās garantijas," piebilda Kalderauska.

Līdz ar šo, ceturto konkursu, noslēdzies nozīmīgs posms valsts atbalsta sniegšanā medijiem vietējā satura veidošanai.

Kopumā četros konkursos nacionālajiem, reģionālajiem un vietējiem komerciālajām medijiem atbalsts sniegts deviņām televīzijām un 12 radiostacijām.

Iepriekš par ziņu un informatīvi analītisko raidījumu veidošanu nacionālajos komerciālajos elektroniskajos medijos piešķirti 463 000 eiro, par ziņu un informatīvi analītisko un pētniecisko, kā arī uz sabiedrības ilgtspēju vērstu raidījumu veidošanu vietējos, reģionālajos un mazākumtautību komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos – 237 000 eiro, bet par sabiedriski nozīmīga satura veidošanu, informējot, izglītojot un izklaidējot komerciālajās radiostacijās – 200 000 eiro.

KONTEKSTS:

Līdzās daudzām nozarēm Latvijā trauksmes zvanus par savu nākotni zvana arī plašsaziņas līdzekļi – gan raidorganizācijas, gan drukātie mediji, kas valstī izsludinātā ārkārtējā situācijā strādā diezgan saspringtos apstākļos. Vislielāko satraukumu medijos rada krasi sarukušie ieņēmumi no reklāmas. Atsevišķiem medijiem reklāmas ieņēmumi samazinājušies par 80%.

Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) biedru aptauja rādīja, ka visos medijos apturētas plānotās reklāmas kampaņas, atceltas jau apstiprinātās un nav plānots atsākt reklamēties tuvākajā laikā. LŽA aicināja valdību, uzņēmējus un sabiedrību atbalstīt medijus. Valdība sēdē aprīļa sākumā nolēma komercmediju atbalstam no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt nedaudz vairāk kā divus miljonus eiro.

Papildus valdība noteica, ka Kultūras ministrijai un NEPLP jāveic aprēķini un jāiesniedz Ministru kabinetā informatīvais ziņojums par Covid-19 ārkārtējās situācijas ietekmi uz sabiedrisko mediju finansiālo spēju nodrošināt sabiedriskā pasūtījuma izpildi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti