Priekšvēlēšanu laikā aktīvi darbojās virkne lapu un slēgtu „Facebook” grupu, kurās nevis aģitēja par kādu, bet izsmēja konkrētu partiju. Šajā gadījumā KNAB lielākais izaicinājums būs saprast, kas ir apmaksāta aģitācija un kas nav.
KNAB Latvijas Radio atklāja, ka birojā redzeslokā nonākušas vismaz 10 dažādas „Facebook” lapas, kurās varētu būt notikusi politiskā aģitācija, kas nav norādīta partiju atskaitēs. Tagad KNAB vērtēs, vai zem to darbībām ir slēpta samaksa.
„Mūs interesē, vai šeit ir veikti kaut kāda veida finansiāli ieguldījumi: vai ieraksti vai videorullīši ir apmaksāti, vai kāda veida samaksas slēptas, vai atklātas ir veiktas. Tad tas ir mūsu kompetencē. Ja ir vienkārši izveidots komikss vai „meme”, kas satur aģitācijas pazīmes, bet šeit nav konstatēta naudas klātbūtne, tad tas nav mūsu kompetencē,” skaidro KNAB pārstāvis Dāvis Sirmais.
Plašāk partiju aktivitāte sociālo tīklu vietnēs pirms 13.Saeimas vēlēšanām analizēta Latvijas Radio raidījumā "Īstenības izteiksme".
Pirms 13.Saeimas vēlēšanām maksimālais noteiktais priekšvēlēšanu aģitācijas limits vienai partijai bija vairāk nekā 500 tūkstoši eiro.