Jelgavas domes uzņēmuma “Jelgavas Autobusu parks” iepirkums par 44 lietotu autobusu nomu un servisu ilga gandrīz gadu. Taču, kā ziņots jau iepriekš, konkursa prasības lika domāt, ka iepirkums izveidots jau zināmam piegādātājam. Nomas termiņi bija dažādi un īsi, visiem 44 autobusiem noteikti jābūt viena ražotāja un modeļa, turklāt ar zemo grīdu.
Ar tieši tādiem autobusiem Jelgavā brauca līdz šim. Jelgavas prasīto tehniku varēja nodrošināt tikai kompānija “Ferrus”, kas tādus autobusus piegādāja jaunus un kuras vadītājs ir pilsētas mēra “zaļzemnieka” Andra Rāviņa dēls Rihards. Tagad “Ferrus” atzīta par uzvarētāju.
"Jelgavas Autobusu parka" vadītājs Gints Burks gan konkursu nesaista ar Rāviņa ģimeni.
“Es firmu nesaistīju ar kapitāldaļu turētāju. Konkursu mēs sludinājām kā uzņēmums, un piedāvājumu bija iesnieguši divi pretendenti. Man nedz no pilsētas vadības, nedz no citurienes nav bijušas norādes, ka man kaut kas tur būtu jāpērk,” saka Burks.
Pārresoru koordinācijas centra kā kapitāla daļu pārvaldības koordinētāja Latvijā vadītājs Pēteris Vilks skaidro, ka šādos gadījumos būtu jāiesaistās KNAB.
Tam jāizvērtē, vai nav pieļauta klasiska interešu konflikta situācija. “Svarīgi ir saprast, kādus lēmumus amatpersona vispār ir pieņēmusi. Galvenais – amatpersonai ir jāizvairās, lai šādas situācijas vispār nebūtu. Ir jāvērtē arī ētiskie apsvērumi. Bet no tiem pašām amatpersonām ir jāizvairās,” norāda Vilks.
Gan šis gadījums, gan maijā raidījuma “Nekā personīga” vēstītais, ka "Jelgavas Autobusu parks" vairāk nekā miljonu eiro vērtu autobusu mazgāšanas līgumu apšaubāmā veidā uzticējis tikko dibinātai firmai ar viena eiro kapitālu, licis saausīties Jelgavas domes opozīcijai.
Partijas "KPV LV" deputāts Lauris Zīverts ar iesniegumu devies uz KNAB. Vēstulē lasāms: “Lūdzu izvērtēt Jelgavas pašvaldības vadītāja Andra Rāviņa kā pašvaldības kapitāldaļu turētāja pārstāvja iespējamo ietekmi uz kapitālsabiedrību vadītājiem to lēmumu pieņemšanas gaitā. Vēlos vērst jūsu uzmanību, ka “Jelgavas Autobusa parks” ilgstoši nomā pilsētas sabiedriskā transporta pasažieru autobusus no AS “Ferrus”, kur Rāviņa dēls Rihards ir valdes loceklis ar tiesībām atsevišķi pārstāvēt uzņēmumu”.
KNAB telefonīsziņā vispārīgi norāda, ka vērtē visu informāciju, bet par konkrētām pārbaudēm un iesaistītajām personām ziņas nesniegs.
Nerunīgs ir arī Jelgavas Autobusu parka priekšnieks Burks. Viņš norāda, ka KNAB cilvēki pēdējā mēneša laikā nav bijuši šajā uzņēmumā. Vaicāts, vai KNAB vaicājis pēc kādiem dokumentiem “Jelgavas Autobusu parkā”, viņš norāda, ka nav pārliecināts, vai šādas ziņas ir jāsniedz Latvijas Radio.
Kad vecos autobusus Jelgava nākamajos trīs gados nolietos pavisam, tai būs jāpērk jauni. Taču ir skaidrs, ka tie vairs nebūs pašā Jelgavā saliktie, jo domes sabiedrotā firma, saražojusi dārgus braucamos tikai pašai Jelgavai, vēlāk drīz vien bankrotēja.