Rīta Panorāma

Šnitke, Čaikovskis un Fedosejevs

Rīta Panorāma

Intervija ar Ivo Lakuču par gatavību Eiropas BMX čempionātam, kas vasarā notiks Latvijā

Intervija ar KNAB politisko organizāciju finansēšanas kontroles nodaļas vadītāju Amīliju Raitumu

KNAB: Priekšvēlēšanu periodā uzlabojusies sadarbība ar «Facebook» un «Google»

Salīdzinot ar pēdējām Saeimas vēlēšanām, Eiropas Parlamenta (EP) priekšvēlēšanu periodā uzlabojusies Latvijas atbildīgo iestāžu sadarbība ar tādiem informācijas tehnoloģiju uzņēmumiem kā, piemēram "Facebook" un "Google", intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) Politisko organizāciju finansēšanas kontroles nodaļas vadītāja Amīlija Raituma.

"Sociālo tīklu kontrole ir uzlabojusies. Arī sadarbība ar "Facebook" un "Google" ir pozitīvi vērtējama. Viņi atbild uz mūsu pieprasījumiem par konkrētiem kontiem. Agrāk tādas saites [mums] nebija," stāstīja Raituma. KNAB tādējādi secinājis, ka tikai trīs no 16 politiskajiem spēkiem, kuru pārstāvji kandidē uz vietām Eiropas Parlamentā, ir savus profilus sociālajā tīklā "Facebook" reģistrējuši kā partiju. "Mēs šo informāciju redzam. Sociālie tīkli nav vienīgā aktivitāte internetā. Mēs redzam, ka [partiju] tēriņi [politiskajai aģitācijai] nav lieli, bet aktivitāte ir liela," pauda Raituma.

Kopumā līdz šim KNAB sācis 20 pārbaudes par iespējamiem aģitācijas pārkāpumiem.

KONTEKSTS:

Šobrīd partijas kopumā aģitācijai EP vēlēšanām ieplānojušas tērēt gandrīz 440 000 eiro – aptuveni piecas reizes mazāk nekā pērn pirms Saeimas vēlēšanām. Divas trešdaļas no kopējās summas plāno tērēt trīs politiskie spēki – "Saskaņa", "Attīstībai/Par!" un Latvijas Krievu savienība (LKS). Tā ir vienīgā, kas EP vēlēšanām atvēl vairāk naudas nekā Saeimas vēlēšanām. LKS vadītāja Tatjana Ždanoka stāstīja, ka lielākie sponsori būšot viņa pati un eiroparlamentārietis Miroslavs Mitrofanovs.

Sociālajos tīklos internetā lielāko summu reklāmām gatava tērēt Nacionālā apvienība – 10 000 eiro. Tikmēr "Saskaņa" deklarējusi, ka sociālajiem tīkliem tērēs tikai 1500 eiro, savukārt ZZS – 500 eiro. Tieši aģitāciju sociālajos tīklos KNAB uzraudzīt ir visgrūtāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti