KM darba grupa: Pašvaldību laikrakstos jāizvairās no komercreklāmas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Pašvaldībām savos informatīvajos izdevumos vēlams izvairīties no komercreklāmu izvietošanas, kā arī jānosaka šo izdevumu standarti. Ar šādu rosinājumu nākusi klajā Kultūras ministrijas (KM) darba grupa, kurā strādā gan Latvijas Pašvaldību savienības (LPS), gan žurnālistu un citu organizāciju pārstāvji. 

Darba grupa aicina noteikt labās prakses standartus pašvaldību sabiedrisko attiecību izdevumiem. Tādējādi tiktu uzlabots pašvaldību informatīvais darbu. Savukārt reklāmas tirgū pašvaldību izdevumi varētu piedalīties tikai izņēmuma gadījumos, piemēram, ja runa ir par sociālo uzņēmējdarbību un kampaņām.

Ministrijas Mediju politikas nodaļas vadītājs Roberts Putnis Latvijas Radio pastāstīja, ka darba grupa varēja “vienoties par tādu priekšlikumu, kādā veidā uzlabot šo izdevumu darbu, lai nošķirtu šos izdevumus no neatkarīgajiem medijiem to izpausmes formās, teiksim, lai tie būtu atpazīstami kā attiecīgo pašvaldību informatīvie izdevumi, informatīvie biļeteni, respektīvi, sabiedrisko attiecību instruments, nevis no pašvaldības neatkarīga avīze”.

“Tas izpaustos gan dizainā, gan nosaukumā atpazīstams, ka tas ir šīs pašvaldības informatīvais izdevums. Ieteikumi paredz arī to, ka pašvaldības iespējami atturas no klasisku žurnālistikas darbu žanra izmantošanas iespējas un žurnālistikas darba formām šajā izdevumā, un, protams, ļoti svarīgs aspekts ir arī politiskais līdzsvars. Ja, teiksim, pozīcijas vai vadības pārstāvjiem ir iespēja izteikties, tad tieši tādai pašai vietai vajadzētu būt arī uz politiskās paritātes principiem citiem pašvaldību politiķiem,” skaidroja Putnis.

Putnis: Pašvaldību laikrakstos jāizvairās no komercreklāmas
00:00 / 00:54
Lejuplādēt

Jau ziņots, ka Konkurences padome savās 2015.gada Konkurences novērtēšanas vadlīnijās valsts un pašvaldību lēmumu pieņēmējiem ir norādījusi, ka pašvaldību līdzdalība mediju tirgū varētu apdraudēt mediju ienākumu gūšanas iespējas un ilgtspēju, jo finansējums no pašvaldības budžeta tos nostāda izdevīgākā stāvoklī nekā privātos. Attiecīgi šādos bezmaksas izdevumos būtu publicējama pašvaldības iedzīvotājiem būtiska neitrāla informācija. Savukārt žurnālistikas materiālu un reklāmu publicēšana bezmaksas izdevumā, Konkurences padomes ieskatā, vairs neizriet no likuma prasībām.

Pašvaldību savienības valde 2015.gada 6.oktobrī šajā jautājumā ir lēmusi, ka, ņemot vērā pašvaldību izdevumu nozīmi vietējās demokrātijas veicināšanā, vēlme tos slēgt vai ierobežot ir vērtējama kā apdraudējums viedokļu dažādībai un demokrātijai. Tomēr LPS veic detalizētu aptauju un izpēti par reklāmu izvietošanas praksi un izmaksām pašvaldību informatīvajos izdevumos, kā arī sadarbībā ar pašvaldību speciālistu darba grupu izstrādā labās prakses vadlīnijas pašvaldību izdevumu veidošanai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti