Klausītākā radio stacija – joprojām Latvijas Radio 2

Ikdienā klausītākā radio stacija 2021. gada rudens un 2022. gada ziemas periodā ir “Latvijas Radio 2’’ . To klausījās 14% jeb 213 000 Latvijas iedzīvotāju, informēja pētījumu kompānijā "Kantar".

Pēdējo sešu mēnešu laikā radio ik dienu klausījušies vidēji 68,5% jeb 1 045 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 87,1% jeb 1 329 000 Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.

2021.gada rudens un 2022.gada ziemas pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis četras stundas un sešas minūtes.

Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 18% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 12,7% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā radio stacija “Latvijas Radio 1” ar 10,1% lielu klausīšanās laika daļu.

 

2021.gada rudens un 2022.gada ziemas periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir “Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 14,0% jeb 213 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto”, kuru klausījās 11,5% jeb 175 tūkstoši iedzīvotāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 9% jeb 138 tūkstoši klausītāju.

 

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentēja: “Pēdējo sešu mēnešu laikā Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem vismaz reizi dienā radio klausījās par 1,2 procentpunktiem jeb 9000 iedzīvotāju vairāk nekā pirms gada atbilstošā laika periodā. Lielākais šo radio klausītāju skaita pieaugums bija mājās. 2021.gada rudens un 2022.gada ziemas periodā radio mājās vismaz reizi dienā klausījās vidēji 35,2% jeb 537 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, kas ir par 1,5 procentpunktiem jeb 18 tūkstošiem radio klausītāju vairāk nekā pirms gada. Šajā laikā palielinājās arī to radio klausītāju skaits, kas vismaz reizi dienā klausījās radio sabiedriskās vietās, automašīnās un citās vietās (piemēram, ciemos pie draugiem). Savukārt to radio klausītāju, kuri klausījās radio darbā vismaz reizi dienā, pēdējo sešu mēnešu laikā kļuva mazāk salīdzinājumā ar situāciju pirms gada. Šajā 2021.gada rudens un 2022.gada ziemas periodā darbā vismaz reizi dienā klausījās 13,7% jeb 202 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 0,7 procentpunktiem mazāk nekā pirms gada 6 mēnešu laikā.

Interesanti atzīmēt, ka pēdējo sešu mēnešu laikā palielinājās radio klausītāju skaits vecumā no 16 līdz 24 gadiem, kas klausījās radio ik dienu automašīnās (+9,1%), mājās (+3,6%), un sabiedriskās vietās (+3,4%) salīdzinājumā ar situāciju pirms gada, kad bija lielāki Covid-19 izplatības  ierobežošanas pasākumi.

Kopumā, salīdzinot vairākus rudens un ziemas 6 mēnešu periodus, radio klausīšanās paradumus vairāk ietekmēja  tieši 2020. gada rudens un  2021. gada ziemas periodos ieviestie ierobežojumi, bet pēdējo sešu mēnešu periodā to ietekme nav bijusi tik būtiska.”

Radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 32,1% jeb 490 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Latvijas Radio 2” – 29,4% jeb 449 tūkstoši klausītāju un “Radio SWH” – 26,4% jeb 402 tūkstoši klausītāju pēdējo sešu mēnešu periodā.

 

Pētījumā iekļauta 31 radio stacija, no kurām 29 publiskotas - "Auto radio", "Crush FM", "EHR", "EHR Russkie hiti", "EHR SuperHits", "Kurzemes radio", "Latvijas Kristīgais radio", LR1, LR2, LR3, LR4, LR5 jeb "Pieci.lv", LR6 jeb "NABA 95,8 FM", "Lounge FM", "Radio Alise plus", "Radio Baltkom", "Radio Mix FM 102,7", "Radio Skonto", "Radio Skonto Plus", "Radio SWH", "Radio Tev", "Relax FM", "Retro FM", "Star FM", "SWH +", "SWH Gold", "SWH Rock", "TOP Radio" un "XO FM".

"Kantar" radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu "Day After Recall" jeb DAR metodi. Tas nozīmē, ka intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu - kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.

Pēc radio auditorijas mērījumu DAR metodes nedēļas sasniedzamība tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.

Pēdējais pētījums norisinājās no 2021.gada 1.septembra līdz 2022.gada 28.februārim. No kopējās 4502 aptaujāto izlases 80% jeb 3600 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 20% jeb 900 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,5 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, norāda "Kantar".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt