Viņa norādīja, ka problēmas nav radušās vienā dienā, bet gan samilzušas daudzu gadu desmitu laikā. Arī nozīmīgi naudas līdzekļi sabiedriskajiem medijem pēdējo gadu laikā nav īsti tikuši piešķirti. "Dzimšanas dienu sagaidām cerīgā noskaņojumā. Cerību dod fakts, ka, ja viss izdosies, iespējams, Latvijas Radio būs divu miljonu papildu ieņēmumi budžetā no valsts budžeta līdzekļiem," pauda Klapkalne.
Lielākā daļa šīs naudas būtu paredzēta satura veidošanai un atalgojumam. Otra lielākā daļa - investīcijām tehnoloģijās, skaidroja Klapkalne. "Nākamais gads būs ļoti labs, bet arī izaicinājumiem pilns. To, kā mēs tērēsim naudu, uzmanīs daudz acu. Kritiskais punkts ir sasniegts, un sabiedrība kopumā ir gatava dzirdēt, ka sabiedriskajiem medijiem situācija ir tāda, kas prasa tūlītēju risinājumu," norādīja Latvijas Radio valdes priekšsēdētāja.
Radio darbinieki, par spīti visam, šodien ir pacilātā noskaņojumā un vēl darba vietai vismaz tikpat ilgu mūžu, kā jau aizvadīts. Turklāt nākotnē paredz izaugsmi un cer uz kādiem uzlabojumiem. Piemēram, apraides kvalitātes uzlabošanu. Neskatoties ne uz ko, darbinieki atzīst, ka uz radio nāk ar prieku.
KONTEKSTS:
Sabiedrisko mediju finansiālās problēmas skaļāk izskanēja šovasar, kad Latvijas Radio Ziņu dienests izteica neuzticību medija valdei un pieprasīja tās atkāpšanos vai atbrīvošanu. Par to bija vienojies absolūtais vairākums Ziņu dienesta darbinieku, kuri norādīja uz korespondentu lielo slodzi, nepietiekamo atalgojumu, Ziņu dienesta novājināšanu un centieniem panākt darbiniekiem nelabvēlīgas izmaiņas. Radio vadība savukārt skaidroja, ka finansējums Radio nav pietiekams, medijā ir krīze un nepieciešams ievērojams finansējuma palielinājums. Arī Latvijas Televīzijā (LTV) finansējums nav pietiekams.
Sabiedrisko mediju atbalstam nākamajā gadā pieprasīti vairāk nekā 15 miljoni eiro. No tiem apmēram septiņi miljoni eiro, lai uzsāktu iziešanu no reklāmas tirgus. Savukārt valdība, vienojoties par nākamā gada budžetu, sabiedriskajiem medijiem papildus plāno piešķirt 5,9 miljonus. Gan Latvijas Radio, gan LTV atzina, ka arī šī summa nesegs iziešanu no reklāmas tirgus un neļaus palielināt algas.