Viņš pauda, ka skolotāji līdztekus bērnu un jauniešu izglītošanai varētu darīt vēl citas funkcijas. Pretējā gadījumā valstij ir grūti finansēt skolas, kurās ir maz skolēnu.
Tikai tādā gadījumā nauda izglītības institūcijām ir jāpiešķir ne tikai Izglītības un zinātnes ministrijai, bet arī citām valsts iestādēm. „Nevar prasīt, lai Izglītības un zinātnes ministrija varētu finansēt skolu un visas Latvijas tautas pastāvēšanu,” norādīja Ķīlis.
Viens variants ir tāds, ka viss lēnā garā iznīkst. (..) Skolas ir kaut kas vairāk ne tikai skolas. Skolās ir kādas citas funkcijas – līdz ar to valsts vai pašvaldības publiski finansētas. [To funkcijas] pārkvalifikācija vai sociālās labklājības funkcijas (..),” klāstīja Ķīlis.
Viņš atzina, ka otrs variants būtu šīm lauku skolām pakāpeniski izzust.