Kavējas «Via Baltica» remontdarbi posmā no Svētciema līdz Salacgrīvai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Pirmdien ceļu būves firma „Binders” bija plānojusi uzsākt rekonstrukcijas darbus uz „Via Baltica” sešu kilometru posmā no Svētciema līdz Salacgrīvai. Pirms tam būvnieki bija Salacgrīvas novada būvvaldē iesnieguši "Latvijas Valsts ceļu" (LVC) izsniegto būvatļauju reģistrēšanai. Būvvalde ir atteikusies reģistrēt būvatļauju, un ceļa rekonstrukcijas darbi līdz ar to nevar sākties.

Salacgrīvas būvvaldes vadītāja Ineta Cīrule skaidro, ka to nemaz nevar izdarīt, jo būvvaldē nav saņemts tehniskais projekts. Likumdevējs būvvaldei ir devis tiesības pārraudzīt būvniecību savā teritorijā, bet kā to var izdarīt, ja nezina, kas ir projektā. Bez tam gan pašvaldībai kā tehnisko noteikumu izsniedzējai, gan būvvaldei ir jāsaskaņo tehniskais projekts. Tādējādi tiek aizsargātas vietējās pašvaldības un cilvēku intereses.

Būvvaldes vadītāja stāsta, ka ir gadījumi, kad projektā tiek aizskartas iedzīvotāju intereses, piemēram, tiek izrakts grāvis, bet nav paredzēts izbūvēt pieslēgumu uz ceļmalā esošu īpašumu. Skaidrs, ka šādos gadījumos iedzīvotājs ar pretenzijām vispirms vērsīsies vietējā pašvaldībā.

Atzīme uz būvatļaujas liecina, ka "Latvijas Valsts ceļi" tehnisko projektu apstiprinājuši jau janvāra nogalē, tad kāpēc to joprojām nav redzējuši Salacgrīvā, atliek tikai minēt. Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs spriež, ka iemesls varētu būt tas, ka pašvaldība uzstāja, lai šajos sešos kilometros tiktu atrisināts jautājums par gājēju un velosipēdistu drošību, tātad - lai izbūvētu ietvi.

Bieži vien svētciemieši uz darbu un skolu Salacgrīvā dodas kājām vai ar velosipēdu, bet tas nav droši, jo kravas furgonu skaits uz „Via Baltica” pieaug. Lai arī sākumsarunas pašvaldībā ar "Latvijas Valsts ceļu" pārstāvjiem bijušas koleģiālas un draudzīgas, tomēr celiņa izbūvei viņi nepiekrita. Tiesa, tehniskajā projektā ir iezīmēta perspektīvā veloceliņa vieta, pati tā izbūve gan nav paredzēta.

"Latvijas Valsts ceļos" neizdevās gūt atbildi, kāpēc ir akceptēts tehniskais projekts bez saskaņojuma Salacgrīvas novada domē, kāpēc rīkots konkurss un izraudzīts būvnieks, kurš nu nevar uzsākt strādāt. LVC Limbažu nodaļas vadītājs Viesturs Štrāls, kurš izsniedza būvatļauju, par tehnisko projektu neko nezināja teikt. Projekta saskaņošana nav viņa kompetence. LVC tehniskās komisijas sekretārs Kaspars Mičs neatbildēja uz jautājumu, jo iestādē ir tāda kārtība, ka atbildes dod Komunikācijas daļa. To ceturtdienas pēcpusdienā neizdevās sazvanīt.

Šobrīd tiek solīts, ka pirmdien Salacgrīvas novada dome beidzot saņems tehnisko projektu, tad arī tiks lemts par tā saskaņošanu un būvatļaujas reģistrēšanu. Salacgrīvas novada priekšsēdētājs domu par nepieciešamību izbūvēt veloceliņu posmā Svētciems-Salacgrīva nav atmetis. Viņš saprot, ka, neparakstot tehnisko projektu, tāpat pie veloceliņa šobrīd netiks. Šo vajadzību viņš fiksēšot kā piezīmi pie saskaņojuma.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti