Kas slēpjas aiz vilinoša piedāvājuma – tiešsaistē iemācīties angļu valodu 14 dienās?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

„Iemācies angļu valodu 14 dienās! Svešvalodu apguve pēc Šveices metodes.” Ātri panākumi un bez piepūles, Šveices kvalitātes zīme – ar šādiem marketinga trikiem kāda firma internetā vilina iegādāties svešvalodu apguves programmu. Latvijas Radio pārbaudīja, vai tiešām divās nedēļās var iemācīties angļu valodu.  

Ievilina ar “atlaidēm”

“Jelgavniece Inese piedzīvo šoku, sākot mācīties angļu valodu internetā!” Tā tiek pieteikts viens no reklāmas materiāliem interneta ziņu portālā par tiešsaistes valodu kursiem “SwissLanguages”.

Kas slēpjas aiz vilinoša piedāvājuma – tiešsaistē iemācīties angļu valodu 14 dienās?
00:00 / 07:41
Lejuplādēt

Rakstā sieviete dalās pieredzē par to, kā iemācījusies angļu valodu divu nedēļu laikā. Apmācību programmas mājaslapā norādīts, ka klienti valodu apgūs pēc Šveices metodes, kuru izstrādājuši filologi.

 

Lai uzsāktu mācības, jāaizpilda tests. Angļu valodu Latvijas Radio uzdevumā mācījās žurnālistikas studente Elīna Vīķe.

“Vai esmu mēģinājusi apgūt angļu valodu iepriekš –“jā”, to skolā mācījos, tad norādu savu angļu valodas līmeni – labs, un vēlos iemācīties gan gramatiku, gan izrunu,” pieteikumu aizpilda Elīna.

Par četru līmeņu apguvi jāmaksā 6,95 eiro – tā tiek raksturota kā īpašā valodu dienu atlaide, kas pieejama tikai šodien. Jāpiemin gan, ka valodu dienas mājaslapā “SwissLanguages” svin katru dienu, jo akcija nākamajā dienā sākas no jauna.

“Labajā stūrī ir pieejama angļu sarunvalodas vārdnīca, par kuru ir atsevišķi jāmaksā 3,95, tad ir arī angļu valodas gramatikas rokasgrāmata, ja vēlas to iegādāties, ir jāšķiras no 4,45 eiro, un visu laiku arī stāv viena un tā pati reklāma, kur man pieejama 80% atlaide Stokholmas diētas individuālajam uztura plānam,” stāsta Elīna.

Pirmais līmenis iepazīstina ar simt vienkāršiem vārdiem.

“Train”. Piemēram, attēlā redzams vilciens, un norādīts tā nosaukums angļu valodā, var noklausīties izrunu un atzīmēt, ka vārds ir apgūts.

Latvijas Universitātes angļu valodas pasniedzēja Anita Auziņa šo svešvalodu apguves programmu ir manījusi jau iepriekš.

“Paskatoties ciešāk un ievadot šo attiecīgo programmu “Google”, diemžēl man jāatzīst, ka ātri vien parādījās arī sūdzību komentāri. Tā kā droši vien ir daudz pretrunu attiecībā uz to, ko cilvēki sagaida intensīvu kursu ietvarā, arī tādā “online” mācību vidē, un cik viņi ir apmierināti, jo nu nevaru noliegt, pamanīju, ka daudzi salīdzina ar tādu “Google Translate” programmu, tāpēc varbūt, jā – vienmēr jābūt kritiskam,” stāsta Auziņa.

Otrajā līmenī ir jāatpazīst iepriekš apgūtie vārdiņi.

Savukārt trešais un ceturtais līmenis paredzēti tam, lai iemācītos veidot teikumus un sarunāties. Te arī sākas jautrākā daļa.

 Piemēram, dots šāds teikums: “I you go to hotel”.

Un jāatzīmē, vai ar to bija domāts, citēju, „Es tu iet uz viesnīca” vai arī „Mēs gribēt iet ēst vakariņas”.

Teikumu uzbūve uzjautrina arī angļu valodas pasniedzēju Anitu Auziņu: “Tagad es sapratu, tas, kas bija tajā reklāmā arī domāts, caur to pietuvināt valodas apguvei, kā to dara bērni. Bērns tā arī saprot no sākuma, jau pašā sākumā uztverot un piešķirot vārdiem nozīmi caur to, ko viņš ir saklausījis. “Mammu, ūdeni, ūdeni, lūdzu”.”

 

Nezināma eksperta izsniegts sertifikāts

Par piekto līmeni jāsamaksā vēl 1,95 eiro: “Šodien Tev piešķirta atlaide programmas turpinājumam. Atver tagad!”

Ievērojam, ka par nepilniem pieciem eiro iespējams iegādāties sertifikātu. E-pastā to “.pdf” formātā saņemam tās pašas dienas laikā – apliecinājums, ka Elīna Vīķe ir piedalījusies “SwissLanguages” tiešsaistes valodu kursos.

Dokumentu parakstījis kāds apmācību eksperts, taču parakstam atšifrējuma nav.

Ekspertam sarakstē jautājam, kur sertifikātu var izmantot, un viņš atbild – visur, kur to apstiprina.

“It kā reģistrācijas numurs tur ir, firmas logo arīdzan, bet katrā ziņā tas ir viens no daudziem apliecinājumiem, ka jūs esat apmeklējusi kādu kursu, kaut kur esat piedalījusies. Kādi ir sasniegumi? Apliecinājuma šeit nav,” norāda Auziņa.

Viņa programmai piešķirtu izklaidējošu nozīmi – spēles elementi, iespējams, arī palīdzēs iegaumēt vārdus svešvalodā. Ja tāds ir mērķis – kāpēc ne?

“Bet, ja mērķis ir tiešām izmantot valodu, lai dotos dzīvē, autentiskā vidē to lietot, tad, protams, nepietiek tikai ar iepazītu vārdiņu, kuru tu atkārto, atkārto vairākkārt, bet arī izveido savu teikumu, izveido jēgpilnu teicienu, kuru tu reāli vari izmantot,” uzsver pasniedzēja.

Mācību programma Elīnai aizņēma astoņas dienas.

Viņa testā savu valodas līmeni novērtēja kā labu – ar priekšzināšanām, taču neko jaunu šajā programmā tā arī neapguva.

„Esmu ļoti priecīga, ka vēl varu savos 70 gados kaut ko jaunu iemācīties,” uzskata pensionāre Mārīte, kura par valodu programmu uzzinājusi internetā, to izmēģinājusi apmēram pirms gada un kopumā jūtas apmierināta.

“Vispār tas ir to vērts, bet vienīgais, redziet, ir tā, ja tu dzīvo mājā un tev nav ar ko sarunāties, tas ļoti ātri atkal iziet no galvas…” spriež Mārīte.

Programma jau nonākusi patērētāju tiesību sargu redzeslokā

Mājaslapa jau iepriekš nonākusi Patērētāju tiesību aizsardzības centra redzeslokā. Uzņēmumam tika uzdots labot maldinošo informāciju, ka angļu valodu var apgūt 14 dienās, un pārtraukt katru dienu piedāvāt „īpašo, tikai šodien” atlaidi pakalpojumam.

“Konstatējām, ka tā ir maldinoša prakse, aicinājām novērst, uz kādu brīdi tika novērsts, bet iegājām pirms kādām dažām dienām, izskatās, ka mums būs jāpievēršas atkārtoti šim uzņēmumam,” atzīst centra pārstāve Ieva Baldiņa.

Viņa pieļauj, ka uzņēmumam par atkārtotiem pārkāpumiem varētu tikt piemērotas reālas sankcijas – līdz šim bijis viens aicinājums novērst maldinošo informāciju.

Saskaņā ar “Lursoft” datiem, uzņēmums, kas piedāvā “SwissLanguages” kursus, pieder Egijai Seilei. 2019. gadā tas apgrozījis nepilnus 42 000 eiro.

Egija Seile vada arī uzņēmumu, kas piedāvā virtuālu notievēšanas programmu – ''Stokholmas diētu''.

Latvijas Radio raidījums “Atvērtie faili” vēstīja, ka arī tas regulāri nonāk patērētāju tiesību sargu redzeslokā par dažādiem pārkāpumiem. Pateicoties agresīvam mārketingam, ''Stokholmas diētas'' pārdevējs apgroza miljonus, lai gan Latvijas diētas un uztura speciālistu asociācija šo diētu uzskata par neatbilstošu Pasaules Veselības organizācijas veselīga uztura vadlīnijām.

Uz Latvijas Radio centieniem sazināties Seile nereaģēja.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti