4. studija

Vai visdziļākajos urbumos ūdens ir visgardākais?

4. studija

Ceturtā studija

Vai pensionāriem, kuri neizmanto sabiedrisko transportu, pienākas kompensācija?

Kas notiek ar bezmaksas braucieniem veltīto naudu «Rīgas satiksmē», ja pensionārs to neizmanto?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Galvaspilsētā pensionāriem braukšana sabiedriskajā transportā ir bez maksas. Tomēr, kas notiek ar tam veltīto pašvaldības naudu, ja seniors ar sabiedrisko transportu nepārvietojas? Ar šādu jautājumu rīdziniece Ilze Klarka vērsās pie raidījuma “4. studija”.

Tuvinieku vidū Ilzei ir vairāki seniori, kam jau kādu laiku veselības problēmas liedz iziet ārpus mājām. Zinot, ka viņiem visiem ir "Rīdzinieka karte", Ilzei radies jautājums, vai viņiem nepienākas kompensācija.

"Zinu vairākus vecus cilvēkus – rīdziniekus, kuri veselības pasliktināšanās dēļ neiziet no mājas. Viņiem ir “Rīdzinieka karte” bezmaksas braucieniem. Es pieļauju, ka pilsēta šo cilvēku braucieniem ir piešķīrusi naudu katru gadu. Kur šī nauda paliek, ja braucieni netiek izmantoti? Vai šo naudu nevajadzētu izmaksāt cilvēkiem pie pensijas, lai viņi varētu ko vairāk nopirkt sev?" vaicāja sieviete.

Izrādās, ka par kompensējamiem braucieniem uzņēmums “Rīgas satiksme” no Rīgas domes saņem nevis noteiktu summu gada sākumā, bet gan tikai pēc tam, kad mēnesī ir sniegts konkrēts pakalpojumu skaits.

"Mēs fiksējam un iesniedzam regulāri, un tas ir reizi mēnesī, mēs mūsu pasūtītājam iesniedzam atskaites – cik pasažieru ir un kādas kategorijas pasažieri ir braukuši sabiedriskajā transportā," stāstīja “Rīgas satiksmes” sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Rozīte.

Sabiedriskajā transportā tiek atgādināts, ka “e-talons” ir jāreģistrē visiem braucējiem, arī tiem, kuri par braucieniem paši nemaksā. Visbiežāk skolēniem šķietot, ja viņi brauc bez maksas, tad skolēna karti var nereģistrēt. 

"Tas pats reizēm attiecas uz senioriem – esmu dzirdējusi viņu komentārus: kāpēc man ir jāreģistrē. Bet tas ir ļoti svarīgi, jo tādēļ, ka pēc tam mēs informējam Rīgas domi, ka ir šādi atlaižu saņēmēji sabiedriskajā transportā, kaut kādā skaitā viņi ir pārvietojušies. Attiecīgi tad kompensē šos izdevumus," skaidroja Rozīte.

Tātad nauda, kas sedz kāda pensionāra braucienus sabiedriskajā transportā, bet viņš tos neizmanto, paliek pilsētas budžetā. Tiesa, to pasažieru skaits, kuriem ir 100% braucienu kompensācija, mēdz mainīties, piemēram, rudenī – kad bijušo skolēnu vietā nāk citi skolēni. 

"Mēs esam konstatējuši, ka pagājušajā gadā vislielākā braucēju grupa ar 100% atlaidi bija pensionāri – 18 miljoni braucienu. Tad nāk skolēni – apmēram 10 miljoni braucienu, tad 3. grupas invalīdi – 5 miljoni. Kopumā tādai lielai 100% atlaidei tas būtu 42 miljoni gadā," stāstīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks ("Jaunā vienotība").

Kopumā, atmaksājot braucienus visām atlaižu grupām, pērn Rīgas dome ir iztērējusi aptuveni 65 miljonus eiro. Skatītājas Ilzes uzdoto jautājumu, vai nebūtu iespējams pensionāriem, kas neizmanto sabiedrisko transportu, šim pakalpojumam paredzētos līdzekļus saņemt citām vajadzībām, domes deputāts uzskata par labu ierosinājumu. 

"Man personiski šī lieta patiktu, ja mēs varētu katram rīdziniekam, kas ir sasniedzis pensionēšanās vecumu, iedalīt kaut kādu summu uz gadu vai mēnesi un viņš pats ar to var rīkoties – vai brauc nepārtraukti sabiedriskajā transportā, vai nopērk kādus medikamentus, vai izmanto jebkur citur, kur vajadzīgs – pārtikai vai ceļojumiem, vai vēl kā," sacīja Pulks.

Raidījums "4. studija'' sekos, vai šāds priekšlikums tiks apspriests domē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti