Valsts ceļu pārstāve skaidro, ka visbiežāk asfalts "svīst" vietās, kur veikts bedru remonts.
„Karstā laikā vietām uz ceļiem asfalts mēdz uzkarst pat līdz +56 °C, kas, protams, ietekmē arī ceļu virsmas seguma stāvokli. Līdz ar to asfalts var sākt "svīst" un arī palikt mīksts,” norāda Kononova.
Tāpēc karstā laikā tajās vietas, kur asfalts "svīst", paliek slidens un var rasties arī apdraudējums satiksmes drošībai, Latvijas autoceļu uzturētājs kaisa ar smiltīm vai sīkām šķembām, nodrošinot to, ka riepām saķere ir laba ar asfaltu.
"Savukārt, ja asfalta virsma sāk palikt mīksta, Latvijas Valsts ceļi ievieš satiksmes ierobežojumus, liedzot smagajam kravas transportam braukt šādos posmos, lai nedeformētos ceļu virsma.
Ja tādi satiksmes ierobežojumi tiek ieviesti, tad Latvijas Valsts ceļi, protams, informē gan medijus, gan arī liek informāciju mūsu mājaslapā. Tāpat mums ir bezmaksas 24 stundu uzziņu telefons," norāda Kononova.
Jau ziņots, ka svētdien rekordaugsta gaisa temperatūra reģistrēta Ventspils ostā (+36,7 grādi), kā arī citviet Kurzemes rietumu piekrastē, tai skaitā Ventspils lidostā un Pāvilostā gaiss sakarsa līdz +35 grādiem, Nīcas un Rucavas novadā - līdz +36 grādiem.
Arī pirmdienu gaisa temperatūra Kurzemē sasniegs +36 grādus, prognozē sinoptiķi.