Konkurss notika pirmo reizi un bija paredzēts Malnavas koledžas un Kārsavas vidusskolas skolēniem, kas izveidojuši skolēnu mācību uzņēmumus. Iniciatīva piešķirt naudas balvas tieši skolēnu ideju īstenošanai aizgūta no citiem novadiem, un tās mērķis ir turpmāk pierobežā veicināt uzņēmēju skaita palielināšanos. Inovatīvas un mūsdienīgas lietas izveidoja un konkursā piedalījās 11 mācību uzņēmumi no Kārsavas vidusskolas un Malnavas koledžas.
Konkursa rezultātā noskaidrotas četras labākās biznesa idejas, kuru autori kopumā saņēma finansējumu 250 eiro apmērā. Par konkursa laureātiem kļuva uzņēmums “Siunge”, kas veido apdrukātus T kreklus.
Skolēnu mācību uzņēmuma (SMU) "Wood cube" pārstāvis no Malnavas koledžas Egils Ločmelis stāsta, ka konkursa noslēgumā demonstrējis dažādus koka izstrādājumus - galdus, skapjus, gultas, karkasus. Savukārt SMU "Siunge" pārstāves no Kārsavas vidusskolas Adriana, Unda un Sintija konkursā piedalījušās ar T krekliem, kas apdrukāti ar latviešu un latgaliešu rakstnieku citātiem un tautas parunām. Jaunās uzņēmējas vēlējušās popularizēt gan latviešu un latgaliešu valodu, gan tās dzīves gudrības.
Galvenā konkursa ideja tāda arī ir: vairot uzņēmēju skaitu un palielināt viņu produktu un pakalpojumu kvalitāti tieši pierobežā. Kārsavas novada uzņēmēji bērnu un jauniešu idejas vērtē atzinīgi, jo īpaši tāpēc, ka ņemtas vērā arī norises pasaules tirgū, piemēram, nākamgad iecerētā atteikšanās no plastmasas maisiņiem.
Kārsavas novada vides pārvaldības speciālists Juris Vorkalis norāda, ka konkursa dalībnieki būs vieni no retajiem, uz kuriem pašvaldībā balstīsies dzīvība. "Tāpēc [svarīgi] tas, ko mēs darījām šodien, - kas to lai zina, iespējams, kāds no šodiendienas mazajiem varonīšiem būs liels varonis lielajā dzīvē," teica Vorkalis.
Kopumā analizējot šā brīža tirgus situāciju un uzņēmējdarbības vidi, konkursa žūrija uzsver, ka nozīmīga ir ne tikai produkta vai pakalpojuma kvalitāte, bet arī atšķirība no citiem un spēja sevi reklamēt. "Vienīgais, ko varētu ieteikt, lietot sociālos tīklus, kas tagad ir populāri, domāt vairāk par to preci, vai tai būs pieprasījums un kādu problēmu tu apmierināsi," teica SIA “Latgolys šmakovka” valdes priekšsēdētājs Jānis Krivtežs.