Kapitālieguldījumi pērn veikti 826 kilometros autoceļu – mazāk, nekā plānots

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Kapitālieguldījumi pērn veikti 823 kilometros valsts autoceļu, kas ir mazāk par gada sākumā izvirzīto plānu – kapitālieguldījumiem 904 kilometros valsts autoceļu.

Valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) pērn sākumā paziņoja, ka 2018. gadā plānoti kapitālieguldījumi 904 kilometros valsts autoceļu, bet kopumā dažādu veidu darbi bija paredzēti 1200 kilometros valsts autoceļu, liecina ziņu aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija. Bija plānots, ka būvdarbi notiks 152 objektos, no tiem 26 objekti – Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētie, bet 126 objektus plānots finansēt no valsts budžeta. Salīdzinājumam: 2017. gada kapitālieguldījumi veikti 695 kilometros valsts autoceļu.

Pēc pērn paveiktā apkopošanas LVC norāda, ka 2018. gadā kapitālieguldījumi veikti 826,6 kilometros valsts autoceļu, no tiem uz 176,3 kilometriem tie ir veikti ar ES fondu līdzfinansējumu, bet uz 650,3 kilometriem – no valsts budžeta līdzekļiem. 

Kopumā dažādu veidu darbi, tai skaitā kapitālieguldījumi, 2018. gadā ir veikti 1240 kilometros valsts autoceļu.

Darbi noritēja 183 objektos, tai skaitā uz 27 tiltiem un astoņos atsevišķos satiksmes drošības paaugstināšanas objektos.

Satiksmes drošības uzlabošanai 2018. gadā valsts ceļu tīklā ir izbūvēti 15 kilometri gājēju un velosipēdistu ceļu, 12 kilometros ir uzstādīts apgaismojums, 7,5 kilometri ir aprīkoti ar drošības barjerām, 65 kilometros valsts autoceļu ir ierīkotas akustiskās ribjoslas.

Uzlabojot satiksmes drošību krustojumos, ir izbūvēti divi rotācijas apļi: autoceļa Stropi-Krauja (P65) krustojumā ar Daugavpils šoseju (A6) pie Kraujas un autoceļa Jelgava (Tušķi)–Tukums (P98) krustojumā ar autoceļu Jelgava–Dobele–Annenieki (P97) Tušķos.

Lielākie būvdarbu objekti 2018. gadā uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • autoceļa Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) (A12) pārbūve posmā no Varakļāniem līdz Viļāniem; būvdarbu izmaksas 17,148 miljoni eiro (ar PVN); Kohēzijas fonda līdzfinansējums 85%;
  • Vidzemes šosejas (A2) pārbūve posmā no Rīdzenes līdz Bērzkrogam; būvdarbu izmaksas 10,515 miljoni eiro (ar PVN); Kohēzijas fonda līdzfinansējums 85%; darbi turpināsies 2019. gadā.

Lielākie būvdarbu objekti 2018. gadā uz valsts reģionālajiem autoceļiem:

  • autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona (P62) pārbūve posmā no Bašķiem līdz Preiļiem; būvdarbu izmaksas 17,114 miljoni eiro (ar PVN); ERAF līdzfinansējums 85%;
  • autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) pārbūve posmā no Madlienas līdz autoceļam Tīnūži–Koknese (P80); būvdarbu izmaksas 10,709 miljoni eiro (ar PVN); ERAF līdzfinansējums 85%;
  • autoceļa Ventspils (Leči)–Grobiņa (P111) pārbūve posmā no Labraga līdz Vērgalei; būvdarbu izmaksas 10,620 miljoni eiro (ar PVN); ERAF līdzfinansējums 85 %; darbi turpināsies 2019. gadā.

Lielākie valsts tiltu būvniecības objekti 2018. gadā:  

  • tilta pār Daugavu atjaunošana uz Daugavpils apvedceļa (A14); būvdarbu izmaksas 1,383 miljoni eiro (ar PVN); valsts budžeta finansējums; darbi turpināsies 2019. gadā;
  • tilta pār Abavu pārbūve uz autoceļa Talsi–Stende–Kuldīga (P120); būvdarbu izmaksas 0,955 miljoni eiro (ar PVN); valsts budžeta finansējums;
  • Kaķupītes caurtekas pārbūve uz Vidzemes šosejas (A2); būvdarbu izmaksas 0,862 miljoni eiro (ar PVN); valsts budžeta finansējums; darbi turpināsies 2019. gadā.

Valsts autoceļu tīklā kopumā ir 20 081 kilometri ceļu, no tiem 1 673 kilometri ir galvenās nozīmes autoceļi, 5 457 – reģionālās nozīmes autoceļi, 12 894 kilometri – vietējās nozīmes autoceļi un 57 kilometri – blakusceļi. Valsts autoceļu tīklā ietilpst arī 969 tilti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti