4. studija

Vai avāriju tiešām izraisīja mistisks šoferis, kurš no notikuma vietas aizbēga?

4. studija

Ceturtā studija

Kāpēc vilcienu un autobusu atiešanas laiki sakrīt - vai tie netiek saskaņoti?

Kāpēc sakrīt autobusa un vilciena atiešanas laiki uz vienu galamērķi?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Lielai daļai Pierīgā dzīvojošo ikdiena bez sabiedriskā transporta nemaz nav iedomājama – vai nu tas būtu vilciens vai autobuss. Tomēr nereti tad, ja, piemēram, ap astoņiem vakarā sanācis nokavēt vilcienu, tad uz autoostu arī nav vērts doties, jo autobuss jau "aizgājis". Kāpēc tie kursē vienā laikā?

Par šādu situāciju ar maršruta Ogre–Rīga–Ogre sabiedrisko transportu Latvijas Televīzijas raidījumam "4. studija" ziņoja kāda skatītāja.

Viņa rakstīja: "Lai gan uz Ogri kursē gan elektriskais vilciens, gan autobusi, man ir jautājums – kāpēc abu šo transportlīdzekļu atiešanas laiki no Rīgas sakrīt? Vakarā no Rīgas uz Ogri vilciens ir 18.38, autobuss – 18.40. Nākamais autobuss ir 21.30. Ja nepaspēj uz vilcienu 20.08, tad stunda jāgaida līdz nākamajam vilcienam, un autobusu nav. Savukārt vilciens ir 21.31 un autobuss – 21.30 (kurš ir pēdējais). Tad vilciens brauc 22.38 un 23.38. Arī dienas vidū bieži sakrīt gan vilciena, gan autobusa atiešanas laiki, bet pa vidu – stundu vai pusotras satiksmes nav!"

Maršrutā Rīga–Ogre vakara reisiem patiesi ir praktiski vienāds atiešanas laiks. Vilciens, protams, kursē biežāk – ik pēc stundas. 

Autotransporta direkcijas sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone skaidroja: "Vilcieniem kustību saraksti tiek veidoti, ņemot vērā pārējo vilcienu intensitāti – gan pasažieru, gan arī kravu vilcienu. Piemēram, runājot par kaut kādām izmaiņām vilcienu kursēšanas grafikā, tad vilciens ir tas transporta līdzeklis, kas nav tik elastīgs, jo mums to vilciena sastāvu ir tik, cik ir Latvijā, arī sliežu ceļu ir tik, cik ir un, līdz ar to, veidojot, piemēram, vilcienu reisus, ir jāņem vērā arī kravu pārvadājumi, tātad – cikos brauks kravu vilcieni, cikos šīs sliedes konkrētā posmā būs brīvas. Un jāņem vērā arī pasažieru vilcieni – nav tā, ka, piemēram, viens vilciens savienojumā starp Rīgu un Ogri stāv un gaida, kad varēs braukt. Nē, tie ir piesaistīti arī citiem savienojumiem."

Ogres gadījumā reisu skaits ir tiešām ļoti liels dienas laikā un intervāls ir mazāks nekā stunda, turklāt ir vairāki autobusu maršruti, gan Ogre–Rīga, gan arī tie, kas brauc cauri Ogrei. Iedzīvotājiem ir iespēja autobusā iekāpt un tikt līdz galamērķim, un tāpat arī vilcienu ir gana daudz.

Bet kādēļ abi transportlīdzekļi šajā reisā kursē teju vienādos laikos?

Autotransporta direkcijā paskaidroja: "Tas, ko mēs esam novērojuši visu šo gadu laikā, ka faktiski tie pasažieri, kas brauc ar vilcienu, nav tie paši, kuri brauc ar autobusu. Galvenā atšķirība ir pieturvietu skaits, un tieši tās pieturas, kuras apkalpo autobuss, ir pilnīgi citas nekā vilcienam."

Direkcijas pārstāve norādīja: "Piemēram, ja autobuss un vilciens no vienas un tās pašas apdzīvotās vietas izbrauc ar salīdzinoši mazu intervālu, tas nenozīmē, ka tiek apkalpotas precīzi tās pašas pieturas, precīzi tās pašas apdzīvotās vietas, un arī izpildes laiks būtiski atšķiras."

Vilciena kustību saraksti mainās divas reizes gadā, proti, ir "ziemas laiks" un "vasaras laiks". Vilcieniem tiekot pielāgoti arī autobusu braukšanas laiki.

"Plānojot tieši sabiedrisko transportu, mēs galvenokārt ņemam vērā to, lai reisu intensitāte būtu biežāka tā saucamajās "pīķa'' stundās – no rīta, arī vakarā. Dienas vidū, protams, šo reisu būs mazāk. Bet Ogres gadījumā reisu skaits ir gana liels visas dienas garumā," sacīja Plone.

Ja kāds no braukšanas laikiem galīgi neapmierina, iedzīvotājiem ir iespēja to mainīt, vēršoties Autotransporta direkcijā.

"Mēs aicinām iedzīvotājus noteikti vērsties pie mums, ja ir kādi priekšlikumi attiecībā uz autobusu reisu sarakstu, attiecībā uz kursēšanas grafiku, jo bieži vien mēs plānojam sabiedrisko transportu, protams, saskaņojot ar pārvadātāju, saskaņojot ar plānošanas reģioniem, ar pašvaldībām – šo iesaistīto institūciju ir ļoti daudz. Bet mēs reaģējam arī uz pilnīgi ikvienu priekšlikumu, ko mēs saņemam," uzsvēra Autotransporta direkcijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti