Sadaļas Sadaļas

4. studija

Vai kurjeriem, kuri piegādā ēdienu, jāzina latviešu valoda?

4. studija

Tas ir iespējams: taksometra vadītājs, kurš nedzird vai ir vājdzirdīgs

Kāpēc Madonas apkaimē ceļu remontdarbi apstājas, nenonākot līdz pilsētai?

Kāpēc Madonas apkaimē ceļu remontdarbi apstājas, nenonākot līdz pilsētai?

Vasaras saulgriežos gribam baudīt dabu un apceļot Latviju. Taču autovadītājiem, braucot uz Madonu, ir jārēķinās, ka ceļu kvalitāte nebūt nebūs tā labākā. Un te ir jautājums – ja jau apkārt notiek šie remontdarbi, kāpēc šos ceļus nesalabo tieši līdz novada centram? 

"Ap Madonu visiem lielajiem ceļiem ir veikti rekonstrukcijas darbi, bet kāpēc tos nepabeidz līdz pilsētai? Autoceļš Madona–Cēsis līdz jaunajam ceļam ir drausmīgs un bedrains. Madona–Pļaviņas: remontdarbi notiek, bet ne pie pilsētas robežas. Madona–Gulbene: svaigs un labs asfalta segums, bet darbi apstājušies pat pirms novada teritorijas un braukšana kā pa amerikāņu kalniņiem! Kāpēc visi darbi kaut kur apstājas un iesākto nevar savest kārtībā līdz galam?" vaicā autovadītājs Jānis Ribakovs.

Ceļa posmā P37 Madona–Gulbene, izbraucot no pilsētas, ceļš ir ar bedrēm, lāpījumiem un risēm. 30 kilometrus no Madonas ceļš ir savests kārtībā. Attiecībā uz autoceļu P30 Madona–Vecpiebalga–Bērzkrogs situācija ir tāda, ka šeit asfalts ir atjaunots, bet 22 kilometrus pirms Madonas – atkal vieni vienīgi lāpījumi un nekvalitatīvs segums.

Ceļa posmā Pļaviņas–Madona patlaban norit ceļa remontdarbi, taču neizskatās, ka tos ir plānots veikt līdz Madonas pilsētas robežai. Tādēļ jautājums: kāpēc par Madonu ir aizmirsts?

"Madona netiek apdalīta, visapkārt Madonai notiek remontdarbi un pat varētu teikt, ka vairāk nekā ap citām pilsētām vai citos reģionos. Gan pērn tur uz ceļiem ir bijuši remontdarbi, gan šogad aktīvi turpinās.

Kā zināms, remontdarbi tiek plānoti vairāku gadu griezumā; ir trīs gadu periods, kurā tiek plānots valsts budžets, un atbilstoši arī šādi tiek plānoti ceļu remontdarbi. Remontdarbi tiek plānoti prioritārā secībā, respektīvi – tur, kur visvairāk brauc, un tur, kur ir vissliktākā ceļu kvalitāte," skaidroja valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) pārstāve Anna Kononova.

Raidījums "4. studija" gan atzīmēja, ka vairāki ceļa posmi pirms Madonas tik tiešām ir sliktā stāvoklī, un satiksmes intensitāte tajos arī nesamazinās. Jo nav jau tā, ka autovadītāji pēkšņi pirms Madonas robežas kaut kur nogrieztos. LVC solīja, ka daudzviet autoceļi tiks salaboti arī līdz pilsētas robežai.

"Reģionālais autoceļš P30, Cēsis–Vecpiebalga–Madona, tur projektēšana remontdarbiem no 61. kilometra līdz 83. kilometram notiek un, ja naudas būs pietiekami, tad nākamgad vai aiznākamgad tur arī notiks remontdarbi, tātad 2022., 2023. gads. P37, Pļaviņas–Madona–Gulbene, tur ir trīs posmi, par kuriem mēs runāsim, tātad 42.–60.kilometrs, tur būvniecības projekts jau ir gatavs un tiks īstenots tad, kad tam būs nauda. Posms no 60.–71.kilometram ir plānots, ka būvniecības projektu mēs sāksim izstrādāt šajā vai nākamajā gadā, kas ir atkarīgs no iepirkuma gaitas, un būvdarbi tur ir paredzēti, sākot ar 2023. gadu. Savukārt šogad ir uzsākta asfaltbetona seguma atjaunošana posmam no 26. līdz 38. kilometram, savukārt atlikušie divi kilometri līdz Madonas robežai ir pietiekami labā stāvoklī, lai tur šobrīd nekādus darbus neveiktu," skaidroja LVC pārstāve.

Tātad – posmā Pļaviņas–Madona, kur jau norit būvdarbi, ceļš tiks salabots gandrīz līdz Madonas robeža, daļu no sliktā ceļa posma Gulbene–Madona arī ir plānots savest kārtībā.

Šogad vai nākamgad ir plānots izstrādāt būvprojektu septiņu kilometru posmam un darbus veikt 2023. vai 2024. gadā, taču par atlikušajiem 23 kilometriem, kas ved uz Madonu, vēl nav skaidrs, kad tur kaut kas tiks uzlabots, proti, būvprojekts izstrādāts ir, bet naudas ceļa remontdarbiem nav.

"Jebkurš posms, kur notiek būvprojekta izstrāde, tas nozīmē, ka tas projekts tiks arī realizēts, tas realizācijas termiņš ir atkarīgs no tā, ir vai nav pieejama nauda. Savukārt tas, ir vai nav pieejama nauda, ir lielā mērā atkarīgs no tā, kādi darbi tur ir jāveic. Ja tā ir pārbūve, tas nozīmē, ka tur ir vajadzīgi lieli līdzekļi. Ja tur ir tikai seguma atjaunošana, tad jau tā ir mazāka summa un to ir iespējams ātrāk ieplānot," klāstīja Kononova.

Labas ziņas par ceļu P30, jo projektēšanas darbi drīz jau noslēgsies un būvdarbus drīz jau ir plānots uzsākt 2022. vai 2023. gadā.

"Madona nav abižota vispār necik, Madona ir pat vairāk kā neabižota, jo visi ceļi, kas ved uz Madonu, tiek remontēti, gandrīz kā uz Romu," norādīja Kononova.

Tātad visus Madonai piegulošos ceļa posmus ir plānots salabot. Tiesa, dažviet tas notiks jau šogad, citviet – vien pēc diviem gadiem. Bet ir arī posmi, kur būvprojekts jau ir izstrādāts vai arī tuvāko divu gadu laikā to izstrādās, un pēc tam remontdarbi būs atkarīgi no pieejamā finansējuma. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt