4. studija

Dundagā ir dīķis, kura vienu pusi kopj pašvaldība, bet otru - nekopj "Latvijas Valsts meži"...

4. studija

Ceturtā studija

Kāpēc Ādažu un Vangažu ļaudīm Rīgas autoostā jāsalst un jāmirkst lietū?

Kāpēc Ādažu un Vangažu autobusu pasažieriem Rīgas autoostā jāsalst un jāmirkst lietū?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ne visas starppilsētu autobusu pieturas Rīgā ir vienādas – dažas atšķiras ar to, ka autobusu var nākties gaidīt teju jebkādos laikapstākļos zem klajas debess – gan lietū, gan sniegā, gan vējā, kā tas ir, gaidot transportu uz Ādažiem vai Vangažiem Rīgas starptautiskās autoostas "nepareizajā pusē".

Pasažieris Ojārs Jansons Latvijas Televīzijas raidījumam "4. studija" sacīja: "Kaut kādus pēdējos 35 gadus es šo pieturu aktīvi lietoju, un tagad te forši sataisīts, visa tā zeme sakārtota, bet ir pazudis mūsu mīļais beņķītis, uz kura var pasēdēt. Un bieži vien ir tā, ka tas autobuss iet vienreiz stundā, un ne vienmēr var tā notrāpīt, un tad ir labi, ka var pasēdēt uz beņķīša. Un, ja vēl te būtu kāda nojumīte ar gaismiņu."

Tomēr pēc remontdarbiem beņķītis pazuda, bet nojumīte – neparādījās.

"Autotransporta direkcijas" pārstāve Zane Plone skaidroja: "Ņemot vērā, ka Rīgas starptautiskās autoostas kapacitāte tomēr ir ierobežota, visus reģionālos maršrutus, kādi ir Latvijā, novirzīt uz autoostu, diemžēl nav iespējams. Tāpēc mēs kopā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu arī aktīvi meklējam tās vietas Rīgas centrā, kur varētu veikt pasažieru apmaiņu."

No šīs pieturas, kuras pasažieri palikuši bez soliņa, var doties ne tikai uz Ādažiem. Te pietur trīs starppilsētu reisi, tādēļ raidījums vērsās arī pie pārvadātāja, lūdzot novērtēt pieturas tehnisko stāvokli.

SIA "Latvijas Sabiedriskais autobuss" sabiedrisko attiecību vadītāja Maija Lazdiņa norādīja:

"Protams, ka vienmēr var būt labāk, lai pasažieriem ir ērti gaidīt autobusu, kad tas pienāk, jo ne vienmēr uzreiz autobuss piebrauc un pasažieri tiek uzņemti, jo šoferiem ir atpūtas laiks, pārtraukumi, līdz ar to pasažieriem nākas gaidīt tādā pieturvietā, kāda tā ir šobrīd."

Lazdiņa skaidroja, ka pieturvieta, kas atrodas Rīgā, ir pilsētas pārziņā – gan pieturvieta, gan soliņi un viss pārējais, kas saistītas ar pasažieru apmaiņu. "Mēs laikam nevarēsim īsti paust viedokli par šo, jo tas nav mūsu kompetencē," viņa norādīja.

Savukārt "Autotransporta direkcijas" pārstāve sacīja: "Šobrīd vairāk tieši ar nojumēm aprīkotas ir tās pieturas, kur ir lielāka pasažieru plūsma. Un konkrētajā pieturā, tas ir kā galapunkts un tur pasažieru nav tik daudz. Saskaņā ar mūsu statistiku vairums pasažieru iekāpj autobusā tieši nākamajās pieturās, nevis šajā konkrētajā. Šī konkrētā vairāk tiek izmantota kā tieši vieta, kur autobusiem stāvēt, gaidot nākamo reisu."

Plone norādīja, ka šo vietu pasažieru uzņemšanai un izlaišanai ierādījusi Rīgas dome. Vienlaikus viņa skaidroja, ka "Autotransporta direkcija" nenodarbojas ar infrastruktūras izveidi, bet izmanto tās pieturas, kuras norāda attiecīgā pašvaldība.

Svarīgāk aprīkot pilsētas nozīmes pieturas

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods sacīja: "Šī ir starppilsētu pieturvieta, tā nav pilsētas nozīmes pieturvieta. Attiecīgi arī Satiksmes departaments kā ielu infrastruktūras pārvaldītājs ir atļāvis "Autotransporta direkcijai" izmantot šo pieturvietu pasažieru apkalpošanai, bet par pieturvietas uzturēšanu atbild pašvaldība, un tā ir viena no ļoti daudzām pieturvietām Rīgā, kura nav aprīkota ar pieturvietu nojumēm."

Tomēr raidījums atgādināja, ka šī pieturvieta nav uzradusies nesen, tā neērta cilvēkiem bijusi jau gadu desmitiem.

"Viņa vēsturiski nav bijusi aprīkota ar pieturvietu nojumi. Skatoties no pilsētas viedokļa, mums ir svarīgi aprīkot, pirmām kārtām, pilsētas nozīmes pieturvietas. Un starppilsētu pieturvietas, protams, nav maznozīmīgi, bet jebkurā gadījumā mums, pirmām kārtām, ir jānodrošina rīdzinieku labklājība un ērtība. Protams, tie ir milzīgi finanšu ieguldījumi," skaidroja Vaivods.

Savukārt "Autotransporta direkcijas pārstāve" pauda: "Nojumi, pirmkārt, būtu sarežģīti izbūvēt tieši tās atrašanās vietas dēļ un, otrkārt, šī pietura tuvāko mēnešu laikā tiks pārvirzīta uz Ģenerāļa Radziņa krastmalu."

Līdz pieturas pārmaiņām vēl kādu brīdi jāpagaida, taču rudenīgi laikapstākļi jau klāt. Satiksmes departamentā teica:

"Autoosta ar savām nojumēm ir salīdzinoši netālu, un mums ir pilsētā vietas, kur šādas patveršanās iespējas ir krietni apgrūtinātākas, līdz ar to primāri tiek aprīkotas vietas, kur šīs patveršanās iespējas nav iespējamas."

Gaidāmas lielas pārmaiņas

Par spīti ilgai Satiksmes departamenta nevaļībai nākotnē visu autoostai piegulošo apkaimi gaida grandiozas pārmaiņas "Rail Baltica" izveides dēļ.

Autoostā informēja, ka septembrī-oktobrī AS "Rīgas starptautiskā autoosta" teritorijā dzelzceļa pusē tiks uzsākti projekta "Rail Baltica" izbūves darbi, kas ļoti būtiski ietekmēs autoostas darbu. Uz projekta realizācijas laiku arī autoostā apkalpotie pasažieri tiks apkalpoti jaunuzbūvētājās platformās kanāla pusē. Taču arī tur nav paredzētas nojumes. Pēc "Rail Baltica" sliežu ceļa izbūves autobusu atiešanas platformas tiks pārvietotas atpakaļ dzelzceļa pusē un sliežu ceļa estakāde veidos nojumes virs tām.

Pašlaik noris projekta darbu organizācijas plāna saskaņošana. Pēc šī procesa pabeigšanas un darbu uzsākšanas pasažieriem tiks sniegta informācija par izmaiņām autobusu apkalpošanā autoostas teritorijā, skaidroja autoostas pārstāvji.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti