Otrajā attālināto mācību nedēļā skolas saņēmušas Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sarūpētās viedierīces. Kandavas novada skolu audzēkņiem līdz ar mācību iestāžu aizlienētajiem datoriem un uzņēmēju sarūpētajām viedierīcēm tehniskais nodrošinājums vismaz pašlaik esot pietiekošs. Tomēr mācību procesā ik pa laikam parādās kāda tehniska ķibele.
“Vienam dators noplīst, otrs ir domājis, ka varēs tikai telefonā mācīties, bet tomēr izrādījies, ka telefona jauda nav tik liela. Citam ir trīs bērni ģimenē un viens dators,” stāsta Kandavas novada izglītības pārvaldes vadītāja Jeļena Šnikvalde.
Lai bērns nepaliktu ārpus mācību stundām, kādam skolēnam Zemītē izglītības pārvalde saplīsušā datora vietā aizdevusi savējo, bet pašlaik jau tiekot risināta nākamā problēma – nepietiekams pieejamais interneta apjoms.
“Skolēns nevar telefonā strādāt, un skola aizved datoru, bet izrādās – nav interneta. Esam iesaistījuši LMT un joprojām risinām šo problēmu, un es ceru, ka es to atrisināšu,” stāsta Šnikvalde.
Tehniskas problēmas vairāk piemeklējot pagastu skolēnus, tikmēr abās Kandavas skolās šādu ķibeļu esot krietni mazāk.
“Es domāju, ka visiem bērniem ir iespējas. Cits jautājums, cik viņi ir apmierināti ar to, kas viņiem ir. Citam ir telefons, bet viņš grib ko lielāku datorā,” stāsta Kandavas reģionālās vidusskolas direktore Elita Lavrinoviča.
“Lielākās problēmas, protams, bija pirmās nedēļas pirmajā pusē.
Pirmajā dienā vispār likās, ka tas nebūs iespējams, bet ar katru dienu tas kļuva arvien vienkāršāk.
Arī bērni saprata, ko no viņiem grib, kā no viņiem grib,” stāsta Kandavas K. Mīlenbaha vidusskolas matemātikas skolotāja Lāsma Mūrniece.
Domājot par ģimenēm, kurās ir vairāki skolēni, stundu saraksts šajā skolā tiekot veidots tā, lai stundas dažādu vecumu bērniem pēc iespējas mazāk pārklātos. Arī videotiešsaistē stundas neesot katru dienu, bet jaunā viela gan tiekot apgūta.
“Man liekas, ka vieglāk ir tad, kad skolotāja ir videozvanā, jo tad var parunāt ar skolotāju, un tas ir citādāk nekā tad, kad tu raksti. Rakstot tu varbūt nepareizi izsaki savu domu, un skolotāja varbūt īsti nesaprot, ko tu vēlējies pateikt. Tāpēc man liekas, ka labāk ir šādi,” saka Kandavas K. Mīlenbaha vidusskolas 11. klases skolniece Elza Lepse.
Kopumā attālināto mācīšanos atzinīgi vērtē gan skolēni, gan skolotāji, vien pedagogiem darba sanākot krietni vairāk. Arī objektīvi novērtēt skolēnu paveikto attālināti esot grūti.