Dienas ziņas

Vārdu došanas svētki jaunajiem ceriņiem Dobelē

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Sāk kampaņu “Neesi mērkaķis! Brauc kā cilvēks!”

Kampaņā «Neesi mērkaķis. Brauc kā cilvēks!» aicina elektroskrejriteņu vadītājus respektēt gājējus

"Neesi mērkaķis. Brauc kā cilvēks!" Ar šādu aicinājumu un publisku kampaņu satiksmes organizētāji un uzraugi cer panākt lielāku sapratni elektroskrejriteņu un gājēju starpā. Pieaugot skūteru skaitam, palielinās arī negadījumu skaits, kuros tie iesaistīti. Tādēļ viens no akcijas mērķiem ir panākt arī stingrāku regulējumu, kas pārāk ātri braucošus elektroskrejriteņus ļautu konfiscēt.

Ne vien mērkaķu, bet arī krietni rupjākus apzīmējumus saņem tie elektroskrejriteņu vadītāji, kuru dēļ gājēji pārbīstas vai cieš. Šī gada četros mēnešos fiksēti 106 pārkāpumi. 40% no tiem bija saistīti ar neatļautu pasažieru pārvadāšanu un tieši tikpat daudz – ar braukšanu reibumā. Līdzīga situācija bija pērn. 

"Tendence [pieaugt] tieši rupjiem pārkāpumiem. Bija konstatēts liels skaits braukšanu, pārvadājot pasažierus reibumā, pie aizliedzošā signāla," stāstīja Valsts polcijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.

Pusē negadījumu cieš pats skūtera vadītājs. Tieši tādēļ piektdien diskusijā par mikromobilitātes rīkiem atkal runāja par braukšanas ātrumu, kas privātiem skūteriem nereti krietni pārsniedz atļautos 25 kilometrus stundā. 

"Vajag paplašināt kontrolētāju skaitu, vairāk pašvaldības policistiem to darīt. Pašvaldības policija var uzstādīt radarus. Var uzstādīt ātruma radarus," diskusijā norādīja Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība").

Latvijas Mobilitātes asociācijas pārstāvis Edgars Jēkabsons norādīja, ka pašlaik nav atbildības tiem elektroskrejriteņu vadītājiem, kuri brauc ātrāk par 25 kilometriem stundā. Esot jāmeklē, kā "viņus izslēgt no aprites".

Drošas skrejriteņu un velo braukšanas dienas Mežaparkā turpināsies arī sestdien. Kampaņa "Neesi mērkaķis. Brauc kā cilvēks!" notiks mēnesi.

KONTEKSTS:

Elektroskrejriteņus drīkst vadīt no 14 gadu vecuma. Līdz pilngadības sasniegšanai tam ir nepieciešama velosipēda vadīšanas apliecība. Pērn reģistrēti gandrīz 300 negadījumi ar iesaistītiem skrejriteņiem. Cietušas 199 personas un viena gājusi bojā. Lai arī ātrums – 15 kilometri stundā – šķiet neliels, drošības eksperti uzsver, ka tas ir pietiekoši, lai sadursmes gadījumā gūtu traumas. Arī šogad jau fiksēti pirmie pārkāpumi un nelaimes gadījumi saistībā ar skrejriteņiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt