Vēsturiski šo ceļu izmantoja tikai mazdārziņu īpašnieki, bet, kopš Rīgā uzbūvēts Dienvidu tilts, ceļa posms Medemciems - Baloži kļuvis par tranzītielu, kas ļauj autovadītājiem no Olaines, Ozolniekiem, Jelgavas un Dobeles nokļūt uz Jelgavas šosejas.
Ceļa Medemciems-Baloži Olaines novadam piederošo daļu šobrīd klāj pirms dažiem gadiem uzklāts asfalts, bet, iebraucot Ķekavas novada teritorijā, ceļa segums krasi mainās. Aptuveni 350 metru garais grantsceļš ir kļuvis par īstu pārbaudījumu autovadītājiem.
„Briesmīgs. Šis posms tiešām ir briesmīgs,” ceļa stāvokli raksturo autovadītājs no Jelgavas Andris.
Viņš atzīst, ka greideris uz brīdi jau varbūt palīdz, bet jau nākamajā dienā ceļš būs tāds pats - ar bedrēm.
Šogad šeit jau uzbērtas vairāk nekā 40 tonnas šķembu, un gadā 350 metru greiderēšanai tiek izlietoti vairāk nekā 4000 eiro, bet nauda šeit pazūd gluži kā caurā maisā.
Ķekavas novada ceļu uzraudzības speciālists Arvis Krūmiņš atzīst, ka novadā ir daudz „apgrūtinātu ceļu, kur nepieciešama būvniecība”. „Darām, ko varam, lai autovadītāji būtu pēc iespējas apmierinātāki,” saka Krūmiņš.
Taktika, kā pārvarēt briesmīgo ceļa posmu, katram autovadītājam sava, bet pa ceļa malu pārvietojas gājēji, kurus vasarā ieskauj necaurredzams putekļu mākonis, bet lietus laikā - dubļu šalts.
„Mašīnas arī šeit ātri brauc, kad viņi uzlabo ceļu. Kad ar bedrēm, tad lēnāk brauc,” stāsta Baložu iedzīvotājs Andris.
Šogad gan šī ceļa remonts beidzot iekļauts prioritāšu sarakstā. Izstrādātajā projektā paredzēts ne vien ceļu noasfaltēt, bet arī izveidot gājēju ietvi un veloceliņu.
Ķekavas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vineta Bērziņa stāsta, ka šobrīd ir izsludināts iepirkums uz šo būvniecību, kad tas noslēgsies, pašvaldība lūgs Finanšu ministrijai atļauju saņemt valsts kredītu un tad sāks būvēt.
Ja neradīsies nekādi šķēršļi, ceļa atjaunošanas darbus plānots sākt šovasar.