4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Kā vienu no sarežģītākajiem Rīgas krustojumiem padarīt mazāk bīstamu?

Kā padarīt mazāk bīstamu vienu no sarežģītākajiem Rīgas krustojumiem?

Par Vienības gatves krustojumu, kur ir pagrieziens uz Tīraini, Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments iepriekš apgalvoja, ka kaut kas šeit varētu mainīties tikai pēc vairākiem gadiem, kad tiks būvēta Dienvidu tilta ceturtā kārta. Taču "4. studijas" skatītāji uzdod jautājumu - vai tik tiešām šis bīstamais krustojums neapdraud dzīvības un nav nepieciešams rīkoties tūlīt?

Jau vēstīts, ka Dienvidu tilta cetrurto kārtu ir iecerēts pabeigt 2023. gadā, un arī tā ir tikai iecere, nevis cieša apņemšanās vai solījums...

"4. studijas" skatītāja Aleksandra Brieža vēstule:


"Atrunāšanās ar perspektīviem būvdarbiem nav tūlītējs risinājums dzīvību ik dienas apdraudošajam krustojuma darbības režīmam, kas jālikvidē tūlītēji ar pieejamiem pagaidu līdzekļiem: satiksmes regulētājs-policists intensīvās satiksmes stundās, pagaidu luksofors, speciālas brīdinājuma zīmes, kas pievērstu vadītāju uzmanību, traucoties pa maģistrālo virzienu, ar vēlējumu palaist braucējus no sāna ceļiem. Tas padarītu problemātiskā krustojuma režīmu mazāk mežonīgu un dzīvībai bīstamu."

RD Satiksmes departaments turas pie sava - problēma ir zināma, taču nešķiet, ka ir tik traki, lai nekavējoši kaut ko darītu. 

"Mūsu darbības plānos nekādi uzlabojumi šajā krustojumā nav plānoti tuvākajā laikā - ne nākamgad, ne aiznākamgad. Ir vairāki citi krustojumi, kas ir ļoti kritiski un kuros negadījumu skaits ir daudz lielāks, kas ir jāuzlabo. Pagaidu luksoforu izmaksas, tas ir simtos tūkstošu summas, tas nav lēti, līdz ar to šobrīd mēs nekādus būtiskus uzlabojums uz Vienības gatves neplānojam," norāda RD Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante.

Tomēr satiksmes drošības eksperts uzskata, ka šeit kaut kas ir jāmaina pēc iespējas ātrāk – , pat neilgi pavērojot krustojumu, ir skaidrs, ka šis ir bīstams krustojums.

"Tas viss ir saistīts ar to, ka mums nav ilgtspējīgas plānošanas, jo Mārupe ir viens no tiem apgabaliem, kas ir ļoti, ļoti pēdējā laikā attīstījies. Ļoti daudz mājas sabūvētas un līdz ar to tur arī ir palielinājusies transporta plūsma, un līdz ar to ar katru brīdi šis krustojums un pieguļošie krustojumi kļūst problemātiskāki," skaidro drošības eksperts Oskars Irbītis. 

Ir divas iespējas, kas nav lētas, toties dotu rezultātu - luksofora vai rotācijas apļa izbūve. Un arī trešā iespēja – satiksmes plūsmas pārorganizēšana.

"Varbūt ir iespējams pārplānot šo transporta plūsmu no Mārupes puses. Jā, problemātiskā lieta ir, ka tur dzelzceļš ir, tātad,  kurā vietā viņam var pāri tikt, un jautājums ir, kurā vietā varbūt drošāk būtu pieslēgties. Varbūt ir iespējams - jā, tas ir saistīts ar dažām neērtībām, ka braukt tālāk, iespējams, ka varbūt pat ir jāorganizē satiksmes plūsma līdz Rīgas apvedceļam," spriež eksperts.

"4. studija" pārbaudīja, kā tad ir, braucot no Tīraines, neveikt kreiso pagriezienu, bet gan braukt Jelgavas virzienā un pirmajā iespējamajā vietā apgriezties atpakaļ; kopējais attālums - 2,5 kilometri, un tas mums aizņēma divas minūtes un 20 sekundes.

"Aizliegt šo kreiso pagriezienu un domāt, kādā veidā ir, apbraucot kādu kvartālu, vai kā savādāk šo plūsmu organizēt, jo no drošības viedokļa kreisais pagrieziens, it sevišķi tik intensīvā plūsmas vietā, ir ārkārtīgi bīstams, tāpēc no drošības viedokļa pat būtu drošāk apbraukt vairākus kilometrus līkumu, nekā šajā vietā riskēt," norāda Irbītis.

"Tāda iespēja pastāv, bet to mēs nedarīsim, jo saprotam, ka cilvēkiem ir jānokļūst uz darbu," pauž RD Satiksmes departamenta pārstāve.

Bet kā ar policistu, kurš intensīvākajās stundās šeit regulētu satiksmi, vai samazināt atļauto braukšanas ātrumu, vai izvietot brīdinājuma zīmes par bīstamu krustojumu?

"Mēs varētu izvērtēt šos te jūsu piedāvājumus un tad arī nākamajā tikšanās reizē tos pārrunāt. Mēs aktualizēsim šo te jautājumu sanāksmē. Izrunāsim ar Valsts policiju, pašvaldības policiju, ar CSDD pārstāvjiem un arī ar “Latvijas Valsts ceļiem” - vai ir iespējams kaut ko darīt lietas labā," sola Dimante.

''Varbūt, ka, pat neieguldot simtus tūkstošu, ir iespējams pārplānot šo plūsmu. Tas prasa cilvēku resursus, zināšanas, tas prasa izpēti," domā Irbītis. "Jā, viņš [krustojums] ir sarežģīts, jā - viņā ir iebraukšanas no dažādām pusēm, bet kaut vai šī krustojuma izmērs ļauj risināt, kaut vai pārplānot dažas joslas."

"Varbūt tas ir gribēšanas jautājums," uzsver eksperts.

Tiesa, par šo krustojumu būtu jādomā un situācija jārisina ne tikai Rīgas, bet arī Mārupes pašvaldībai, jo pašvaldību pienākums ir rūpēties par saviem iedzīvotājiem, lai tie var droši nokļūt līdz darbam, veikalam un vakaros sveiki un veseli atgriezties mājās. Cerams, ka viņiem nebūs jāgaida četri gadi, lai bīstamais krustojums tiktu pārveidots.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti