Kā medijam nebūt garlaicīgam?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pat visnozīmīgākā tēma negūs pietiekamu auditorijas uzmanību, ja būs izstāstīta garlaicīgi. Padomā — cik minūtes pie garlaicīga video vai raksta būtu gatavs pavadīt tu?

Taču pateikt — uztaisi interesantu sižetu! — noteikti ir vieglāk nekā izdarīt. Kādus paņēmienus var lietot žurnālists, lai noturētu savas auditorijas interesi?

  • Sāc ar spēcīgu LĪDU — tas piesaistīs skatītāju vai lasītāju uzmanību un motivēs viņus veltīt laiku tavam darbam.
  • Izpaud savu raksturu — mācīties no piemēriem ir labi, taču kopēt citus nē. Attīsti savu personību un strādā pie savas argumentācijas, jo spilgti un pārliecinoši raksturi vienmēr interesē auditoriju.
  • Kombinē dažādus informācijas pasniegšanas veidus: aizkadra tekstu, stendapus [LINK], intervijas [LINK] un infografikas [LINK], lai noturētu uzmanību.
  • Eksperimentē! Nebaidies iziet ārpus tradicionālajiem rāmjiem gan tēmas pasniegšanā, gan intervēšanas tehnikās, gan citos paņēmienos. Iespējams, tieši tu atklāsi kaut ko tādu, ko vēlāk kopēs citi!

Piemēri no jauniešu medijpratības konkursa "Pilna doma":

Intervijas, stendapi, kadri ar bērniem un slidošana pa zāli padara šo sižetu dinamisku, neļaujot skatītājam garlaikoties. Iedomājies, kā šis stāsts izskatītos, ja tajā būtu tikai aizkadra teksts — tas būtu neciešami garlaicīgs pat ar tikpat interesantu tēmu.

Ja viss jau ir nofilmēts, bet tev šķiet, ka intervijās nekā sevišķi interesanta nav, nebaidies eksperimentēt ar montāžu! Sagraizot intervijas mazākos fragmentos, tās kļūst spraigākas un mudina sekot līdzi. Taču uzmanies un neaizraujies, lai skatītājiem no ātruma nesāk reibt galva.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti