Panorāma

Panorāma

Panorāma

AT priekšsēdētāja amatam virza A. Strupišu

Kā kompetenču saturu ieviesīs Ozolnieku vidusskolā?

Kā kompetenču saturu ieviesīs Ozolnieku vidusskolā?

Kā kompetenču saturs ietekmē skolas un skolēnus? Latvijas Televīzijai Ozolnieku vidusskolas 9. klases skolniece Kintija Kvante savas un klasesbiedru sajūtas raksturo kā diametrāli pretējas. Nāksies izvēlēties ne vien skolu, bet līdzīgi kā augstskolās – arī piedāvāto saturu. 

9. klases beigas ir zināms pagrieziena punkts skolēna dzīvē. Šogad tas būs īpaši nozīmīgs, jo topošajiem vidusskolēniem sāks mācīt kompetencēs balstīto saturu. Pusaudžiem jau 16 gadu vecumā nāksies izlemt – ko mācīties tālāk?

"Es īsti līdz galam vēl neesmu izlēmusi, bet man ir doma varbūt iet uz Ogres tehnikumu, bet šīs situācijas dēļ, iespējams, ka tomēr palikšu. Pirms šī [ārkārtējā] situācija sākās, es biju gatava braukt uz atvērto durvju dienām, bet sanāca tā, ka tas viss atcēlās," stāsta Kvante.

Ozolnieku vidusskolas 9. klases skolniece Kintija Kvante vēlētos apgūt interjera dizainu. Māksla meitenei ir tuva, un vēl līdz martam viņa rūpīgi apsvērusi iespēju tālāk mācīties Ogres tehnikumā.

"Mani uztrauc visa šī situācija un vai būs jāmācās joprojām attālināti. Ozolnieku vidusskolā es zinu savus skolotājus, zinu, kā pie viņiem vērsties. Viss ir zināms, bet svešā vidē būtu citādāk.

Ir neliels satraukums par to, kas būs, kas ir gaidāms. Tad jau redzēsim," saka skolniece.

Doties mācīties citur vēl pirms attālināto mācību uzsākšanas gribējuši arī daudzi citi klasesbiedri.

"Pirms šīs situācijas mēs runājām, un ļoti daudzi gribēja iet projām, jo grib jaunu vidi, jaunus draugus," saka Kvante.

Ozolnieku vidusskola atrodas nepilnu astoņu kilometru attālumā no Jelgavas centra. Skolā mācās vairāk nekā 600 skolēni, tiesa, lielākā daļa – pamatskolā. Katru gadu daudzi vidusskolas posmā dodas prom, bet viņu vietā nāk citi skolēni no netālu esošām pamatskolām. Šoreiz ar piedāvājumu cer noturēt esošos audzēkņus.

Ozolnieku vidusskolā ir gandrīz gatavi mācībām. Paredz padziļināti mācīt gan matemātiku un dabas zinības, gan sociālās zinātnes, dizainu un tehnoloģijas.

"Mēs arī apskatījām, kas tiek piedāvāts Jelgavas pilsētā. Tā ir mūsu tuvākā, kā saka, konkurente.  Analizējām viņu piedāvātās programmas un arī mēģinājām izvēlēties mūsu pieejamāko ceļu," stāsta Ozolnieku vidusskolas direktores vietniece Rita Īve-Zaķe.

Skolai bijis plāns pavasarī doties un personīgi uzrunāt tuvumā esošo pamatskolu beidzējus, taču attālināto mācību dēļ tas nebija iespējams; topošo vidusskolēnu izvēli kopumā sarežģīs arī tas, ka vismaz patlaban aizbraukt un apskatīt kādu no skolām klātienē nevar.

KONTEKSTS:

Skolēniem, kas 1. septembrī sāks mācības 10. klasē, vasarā būs jāizvēlas, ko padziļināti mācīties vidusskolā. Aptuveni 30 % mācību laika, visvairāk 12. klasē, jaunieši varēs veltīt izvēles mācību priekšmetiem, mācīties tos padziļināti vai apgūt brīvas izvēles specializētos kursos. Izmaiņas nepieciešamas, jo vidusskolā ir liels obligāto mācību priekšmetu skaits, atšķirīgs stundu skaits vispārizglītojošos priekšmetos, bet jākārto vienādi eksāmeni 12. klasē, kā arī fakts, ka Latvijas skolēniem iespējas nav pietiekami pielīdzināmas labākajām pasaules izglītības sistēmām.

"Skola 2030" mājaslapā var atrast detalizētākus aprakstus vecākiem un skolēniem, kā arī ieteikumus dažādām nākotnes profesiju izvēlēm.

Joprojām Covid-19 pandēmijas ierobežojumu dēļ skolās mācības notiek attālināti.

Latvijā pirmoreiz Covid-19 vīruss konstatēts 2020. gada 2. martā. Vīrusa izplatības ierobežošanai 12. martā nolemts Latvijā izsludināt ārkārtējo situāciju, kuru 7. aprīlī pagarināja vēl par mēnesi – līdz 12. maijam. Ārkārtējās situācijas laikā noteikta virkne ierobežojumu un aizliegumu, tostarp attiecībā uz pulcēšanos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti