Jūrmalas domes deputāts Uldis Kronblūms no "Tev, Jūrmalai" un Jaunās konservatīvās partijas apvienotā saraksta pats tādu situāciju piedzīvoja aprīlī – vienā no līgumā paredzētajām divām reizēm viņš konteineru nebija izlicis ārpus sētas. Maija rēķinā no viņa par to tika paprasīti septiņi eiro. Līgumā tiešām ir pateikts – ja klients nav nodrošinājis atkritumu mašīnai piekļuvi konteineram, gružus nesavāks, bet naudu tāpat prasīs. Kronblūms iebilst, jo sanāk, ka jāmaksā par neizvestiem atkritumiem.
Kronblūmam ir zināmi vēl vismaz četri jūrmalnieki, kas sastapušies ar līdzīgām situācijām. Uzņēmums «Clean R» sarakstē ar strīdniekiem atsaucas uz domes saistošajiem noteikumiem, ka no privātmājām atkritumus izved divas reizes mēnesī. Tomēr deputāts Kronblūms uzskata, ka tā ir nepareiza noteikumu traktēšana – proti, esot domāts, ka jābūt iespējai vismaz divas reizes tikt vaļā no atkritumiem.
Kompānijas "Clean R" šefs Guntars Levics iedzīvotāju sūdzībām nepiekrīt. Viņš norāda, ka nauda tiek prasīta, jo braukšana pēc atkritumiem prasa gan darbu, gan degvielu. Ja cilvēkam nav atkritumu, kuru izvest, un tādēļ konteiners netiek izstumts, ir iespējams pabrīdināt kompāniju, ka atkritumu savākšana šajā reizē nebūs vajadzīga.
Strīdnieki gan norāda, ka tad, ja konteiners nav izstums, mašīnai nav jāapstājas, tāpēc tiek ieekonomēts laiks un resursi tvertnes stumšanai, svēršanai un iztukšošanai. Turklāt privātmāju rajonā ēkas ir blakus cita citai, tādēļ neesot pamata atsaukties uz kādu izņēmuma gadījumu, kad, piemēram, uzņēmējam būtu jābrauc uz kādu tālu viensētu.
Ņemot vērā, ka domnieks Kronblūms ir arī Jūrmalas Aizsardzības biedrības vadītājs, organizācija savā interneta lapā sagatavojusi iesnieguma paraugu patērētāju sargiem. Ja sarūgtināto būtu daudz, to varētu vērtēt kā kolektīvu aizskārumu.