Jūrmalai jaunā zīmola stratēģija izmaksā 50 tūkstošus eiro; nozarē kritizē kā pārāk askētisku

Par 50 tūkstošiem eiro Jūrmala ieguvusi jaunu vizuālo identitāti, kas nu to raksturojot kā vadošo kūrortpilsētu Baltijas jūras krastā, skaidro Jūrmalas mārketinga vadība. Taču jaunais zīmols un tā izmaksas sabiedrībai īsti nepatīk, raisot asociācijas ar Georga lentīti. Askētisko zīmolu kā nepiemērotu Jūrmalas vērienam kritizē arī nozares eksperti.

Jaunajā kūrortpilsētas vizuālajā identitātē Jūrmala atteikusies no tradicionālajām piejūras pilsētu krāsām - zilās un dzeltenās. Sauklis «Pilsēta uz viļņa!» desmit gados nokalpojis. „Mēs nevaram būt tikai uz sezonu orientēta pilsēta. Pirmkārt, pilsēta ir dzīvs organisms, tā darbojas visu cauru gadu. Nav tā, ka 30.augustā Jūrmalas pilsēta aizslēdzas ciet. Savukārt šī vizuālā identitāte ļoti precīzi atspoguļo tieši šo sezonalitāti. Līdz ar to gan ar pozicionējumu, gan identitāti ir jāatrod sezonas neitrāls pozicionējums,” skaidro Jūrmalas domes Mārketinga nodaļas vadītāja Eva Juhņēviča.

Tādēļ jaunajai identitātei meklēti arī vizuālie risinājumi, ko saprastu gan vietējā sabiedrība, gan viesi no Rietumiem līdz Austrumiem. Visā 50 tūkstošus eiro vērtajā stratēģijā tieši logo izveide izmaksājusi teju piecus tūkstošus eiro. Tā autors ir firmas «Asketic» vadošais dizainers Miķelis Baštiks. Dizainers Jūrmalas grafisko zīmi atainojis kā lielo „J” burtu ar vairākām melnām svītrām tam pāri. Tas atspoguļojot ritmiskumu it visā.

Tomēr dizainera Baštika teiktais neliecina, ka Jūrmala jaunajā logo būtu izkāpusi no vienas – vasaras – sezonas: „Smiltis no viļņiem izveidojas tādas ritmiskas, grubuļainas. Tāpat arī viļņi nāk ar konkrētu ritmu. Turpat kāpās priedes. Visur apkārt. Ja mēs esam kaut cik vērīgi, pastaigājoties pa pludmali, mēs to ļoti ātri varam pamanīt. Jautājums tikai, vai mēs to skatāmies. Svarīgi bija nebūt ļoti banāliem un tiešiem.”

Reklāmas jomas speciālists Ēriks Stendzenieks dizaineru Miķeli Baštiku slavē kā vienu no izcilākajiem savā nozarē. Taču jāņem vērā, ka viņa kompānija strādā askētiski. Savukārt Jūrmala nav nekāds minimālisma brends, saka Stendzenieks: „Jūrmalā ir krāšņums un drusciņ varbūt pat nelatviska glamūra, prieki un izklaide ar kokteiļa lietussardziņiem, jautrība un dzīves kruzuļi. Tā ka logo varbūt kā labdarības organizācijai vai kādai citai industriālai pilsētai ir ļoti labs. Jūrmalai tas neder pēc būtības: ne rokraksta, ne dvēseles, ne būtības.”

Jūrmalas domes mārketinga vadītāja Eva Juhņēviča kritiku noraida un teic, ka cilvēku patiku pilsēta sagaida ar laiku, kad jaunā vizuālā identitāte tiks plašāk ieviesta. Taču viņa piekrīt, ka jaunais logo sabiedrības vērtējumam neveiksmīgi nodots tieši pēc neviennozīmīgi vērtētā 9.maija. Varbūt tādēļ daudziem Jūrmalas zīmols saistās ar Georga lentīti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti