Projektā studentiem turpat akadēmijā būs pieejami kuģu tiltiņi, aprīkoti ar radariem, elektronisko kartogrāfiju un vizualizāciju.
Pētnieciskā projekta mērķis ir apgūt jaunās paaudzes elektroniskās kartogrāfijas programmatūru, kas samazina kuģu avārijas risku. Lielāko daļu no 12 miljonu vērtās Navigācijas studiju laboratorijas projekta finansējusi Eiropas Savienība, piedaloties Latvijas Kuģniecībai un Tirdzniecības flotes arodbiedrībai.
“Būs jaunas prasības elektroniskajām kartēm. Pētīs, kā tiks nodota šā informācija no elektroniskajām kartēm, jāseko, kādas izmaiņas kuģi saņem, kā to var izmainīt, pārmainot programmatūru, darot ātrāk un bez aizķeršanās,” stāstīja LJA rektors Jānis Bērziņš.
Laboratorijā vienlaicīgi atrodas seši kuģi. Visas lietas, ko var darīt uz īsta kuģa, studenti var darīt arī laboratorijā.
“Visi seši kuģi mēģina iziet no ostas vai ienākt. Studenti izmanto visu aparatūru, viņi var izmantot speciālas sistēmas un radarus,” par nodarbībām stāstīja LJA docents Dmitrijs Gareļikovs.
Viņš atzīst, ka gadās arī uzskriet uz sēkļa, bet “tādā gadījumā students nesekmīgi paveicis savu uzdevumu”.
Latvijas Jūras akadēmijā visas līdzšinējās laboratorijas ir noslogotas, tādēļ jaunā ir liels atbalsts studentiem, jo studenti, šeit darbojoties, saņem sertifikātus, bez kuriem jūrā nevar iet.
Jūras akadēmijā kuģu vadītāju, mehāniķu un ostu vadības specialitātes patlaban apgūst 900 studenti, katru gadu no jauna tiek uzņemti 240 jaunieši.