4. studija

4. studija

4. studija

Pārliecinieties, vai jūsu stilīgās sejas maskas veic savas funkcijas!

Daļa rīdzinieku dzīvo siltumā jau kopš septembra, citi salst vēl oktobra beigās...

Juglā kāda nama dzīvokļos radiatori auksti, bet par apkuri jāmaksā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Rīgā apkures sezona rit pilnā sparā, taču Rīgā, Juglas ielā 51, nama vienas kāpņutelpas iedzīvotājiem nākas salt. Lai gan mājai apkure ir pieslēgta un iedzīvotājiem par to ir jāmaksā, tehnisku problēmu dēļ viņu dzīvokļu radiatori ir auksti.

LTV raidījumam “4. studija” Juglas ielas 51. nama iedzīvotāji pastāstīja, ka siltums mājā ir pieslēgts, taču radiatori īsti nesilda.

“Es gaidīju, kad beidzot pieslēgs siltumu. Sazvanījos ar kaimiņieni, un viņa saka, ka viņiem tā kā bišķiņ silst, domāju – nu labi. Es sākumā piezvanīju namzinei, viņa saka: es neko nezinu, jums jāzvana uz “Rīgas namu pārvaldnieku”, zvaniet uz 8900. Es piezvanīju. Viņa saka: paskatīsies adresi; tad teica – jums siltums ir,” pastāstīja mājas iedzīvotāja Aina.

Problēmas ar apkuri apliecināja arī mājas iedzīvotājas Olga, Elita, Māra un Ilga. “Ļoti slikti, ka veselu nedēļu ir auksts un namu pārvalde pasaka, ka [apkure] ir pieslēgta. No 20., 21. datuma tas siltums mums ir tikai parādījies,” pastāstīja Ilga.

LTV satiktās kundzes dzīvo nama pirmajā kāpņu telpā. Viņas laipni aicināja ciemos. Ienākot mājā, sajūta patīkama – ir silti, bet, kāpjot arvien augstāk, kļūst skaidrs, ka kāpņu telpā radiatori arvien vēsāki. Tas pats arī dzīvokļos. Un 4. stāva dzīvoklī dvieļu žāvētāji ir auksti, pārliecinājās “4. studija”.

Arī Ainas kundzes dzīvoklī, kas ir piektajā stāvā, nav labāk. Tur tikpat auksti arī radiatori vienīgajā istabā. Pensionāre atklāja, ka naktīs guļ saģērbusies, pat uzvelk siltākas bikses un zeķes, lai varētu aizmigt. Veselības problēmu viņa dēļ nedrīkst atrasties nedz aukstumā, nedz caurvējā.

Tāpēc iedzīvotāja jau kuru reizi zvanījusi uzņēmumam “Siltumserviss Rīga” cerībā, ka apkures problēma drīz vien tiks atrisināta. Viņa kārtējo reizi saņēmusi solījumu, ka meistars atbrauks.

Tikmēr pašvaldības uzņēmumā “Rīgas namu pārvaldnieks” skaidroja, ka māja bijusi viena no tām, kurā apkures sezona šoruden varēja nesākties parādu dēļ. Tiesa, tieši pensionāri, kuri šobrīd namā salst, vienmēr un viscītīgāk samaksā rēķinus par komunālajiem pakalpojumiem.

“Šī ir viena no mājām, kur apkures pieslēgšana notika vēlāk nekā citās mājās (..) saistībā ar to, ka šo māju vidējais parāds par iepriekšējo apkures sezonu bija krietni lielāks nekā vairumā māju. Bet arī par šīm mājām tika pieņemts pozitīvs lēmums, un 19. oktobrī tika dots signāls pieslēgt apkurei. Diemžēl pēc apkures pieslēgšanas bija problēmas ar ēkas siltummezglu un cirkulācijas sūkni, kā rezultātā faktiski pilnā apmērā siltuma pieslēgšana notika 21. oktobrī, un pēc tam turpinājās stabilizācijas darbi,” skaidroja “Rīgas namu pārvaldnieka” pārstāvis Krists Leiškalns.

Nama iedzīvotāji paši esot sabojājuši apkures sistēmas, tās patvaļīgi atgaisojot. Tāpēc daudzos dzīvokļos neesot siltuma. Darbs, kas ieguldīts, lai izlīdzinātu siltuma padevi visos dzīvokļos, tagad būšot jāveic no sākuma. Salstošajiem iedzīvotājiem par apkuri būs jāmaksā tāpat.

“Apkures rēķins vispār veidojas no tā, cik daudz siltuma ir patērēts mājas siltummezglā. Ja siltummezglā patērēts mazāk siltuma, tad rēķins kopumā būs krietni mazāks,” skaidroja Leiškalns.

Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) norādīja, kas tomēr nav normāli, ka cilvēkam ir jāmaksā par siltumu, kuru viņš nesaņem. Tiesa, situāciju sarežģī tas, ka katrā dzīvoklī nav uzstādīti atsevišķi siltumenerģijas skaitītāji, lai varētu noteikt individuālo siltumenerģijas patēriņu.

“Tas skaitītājs ir viens un uz visu māju, un normatīvie akti paredz to, ka šos skaitītājus izdala, rēķinot pēc dzīvojamās platības. Situācijās, kad mājās ir dzīvokļi, kur vienos ir apkure, citos nav bijusi kādu laiku, tas ir jautājums, kuru var risināt dzīvokļu kopsapulcē. Savā starpā vienojoties, dzīvokļu īpašnieki var sadalīt maksājumus, lai tiem, kuriem nav bijusi pieslēgta apkure, nebūtu jāmaksā par to periodu. Jautājums ir tikai tas, kā to fiksēt, un tas arī rada problēmas,” skaidroja PTAC pārstāve Santa Zarāne.

Šobrīd – oktobra beigās – Rīgā vairs neesot māju, kur būtu kādas problēmas ar siltuma padevi, apgalvo “Rīgas namu pārvaldniekā”. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti