Jēkabpilī būvuzņēmējam jāpārbūvē prasībām neatbilstošais ielas posms

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Šī gada sākumā Jēkabpilī tika veiktas pārbaudes nesen rekonstruētajās pilsētas ielās, un lielākās neatbilstības tika konstatētas Zaļajā ielā, kur ņemto paraugu biezums bija vairāk nekā par  diviem centimetriem mazāks nekā nepieciešams, savukārt porainība – par vairāk nekā diviem procentiem lielāka nekā pieļaujams. Pašvaldība noteikusi, ka prasībām neatbilstošais ielas posms būvuzņēmējam būs jāpārbūvē par saviem līdzekļiem.

Jēkabpilī būvuzņēmējam jāpārbūvē prasībām neatbilstošais ielas posms
00:00 / 03:46
Lejuplādēt

Pēc tam, kad tika uzzināti asfalta seguma paraugu testēšanas rezultāti, Jēkabpils pilsētas pašvaldība nesteidzās ar lēmuma pieņemšanu par to, kādas soda sankcijas piemērot būvuzņēmējam – SIA “Ošukalns”. Tika piesaistīts neatkarīgs uzņēmums – SIA “L4”, no kura vietvara gaidīja atzinumu par turpmāko rīcību. Ņemot vērā SIA “L4” ierosinājumus, kā arī pārrunājot situāciju ar SIA “Ošukalns”, pašvaldība un būvuzņēmums vienojās par to, ka visam Pasta ielas un tai piegulošo ielu rekonstrukcijas objektam tiks pagarināts garantijas laiks par vienu gadu, tātad objektam kopā būs sešu gadu garantija. Savukārt Zaļās ielas posmā, kur ir pārāk mazs asfalta seguma biezums, SIA “Ošukalns” veiks pārbūves darbus. Pēc atkārtotas paraugu ņemšanas noskaidrots, ka jāpārbūvē ielas posms 31,5 metru garumā.

Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Kraps skaidro, ka sākotnēji asfalts tiks noņemts tikai tajā ielas pusē, kurā tika veikti urbumi.

"Uzņēmējs, kad atļaus laika apstākļi, visas trīs kārtas frēzēs nost un tad liks par jaunu. Un tajā mirklī, kad būs nofrēzēts, mēs noteikti atkal tiksim pieaicināti un paskatīsimies ceļa otru pusi, lai tagad papildus nevajadzētu urbt. Būs nofrēzēts, mēs varēsim redzēt, kas tur ir. Ja tajā pusē viss būs atbilstoši noteikumiem, to neliksim pārtaisīt, ja nebūs, tad frēzēs abas puses," saka Kraps.

Jau iepriekš SIA “Ošukalns” informēja, ka visticamākais iemesls, kādēļ konkrētajā posmā ir pārāk mazs seguma biezums, ir asfalta klājēja defekts, kas radās asfalta klāšanas brīdī un tika piefiksēts par vēlu. Uzņēmuma Ceļu būves nozares vadītājs Jānis Hauka atzīst, ka ir pieļauta kļūda, tādēļ pauž gatavību defektus novērst.

"Mēs jau sākotnēji neiebildām, ka tur, kur trūkst šī biezuma, mēs esam gatavi izdarīt tā, lai viņš būtu. Tiklīdz atļaus laika apstākļi, šo posmu frēzēsim nost un uzbūvēsim par jaunu. Laika apstākļi – tas nozīmē, ka ir jābūt +10 grādiem diennakts vidējai temperatūrai un vēja ātrumam ne lielākam par 4 metriem sekundē," pauž Hauka.

Viens no SIA “Ošukalns” īpašniekiem ir Jēkabpils pilsētas domes deputāts Aigars Nitišs, un šobrīd viņš pārstāv domes opozīciju. Uzņēmumā pauž cerību, ka šādas kvalitātes pārbaudes domes vadība organizēs ikvienam objektam neatkarīgi no tā, kas ir būvnieks. Domes deputāts Leonīds Salcevičs no valdošās koalīcijas apliecina, ka tā arī paredzēts.

"Tā ir mūsu visu nodokļu maksātāju nauda, un ar ļoti lielām grūtībām nācās aizstāvēt finanses objektiem, kuri tagad tiek realizēti. Tāpēc katram centam jābūt ieliktam vietā, laikā un kvalitatīvi. Un tas, ka jāpārbauda šī kvalitāte, tas ir pierādījies visā Latvijā, jo aizvien biežāk dzirdam, ka nav kvalitatīvi realizēti projekti. Neatkarīgi no tā, kurš ir būvējis, kvalitāte ir jāpārbauda, jo diemžēl ne visi celtnieki un būvuzraugi ir godprātīgi un pilda savus pienākumus tā, kā tam būtu jābūt."

Pasta ielas un tai pieguļošo ielu rekonstrukcija nav vienīgais projekts, kurā pār SIA “Ošukalns” kritusi aizdomu ēna par prasībām neatbilstošu asfalta segumu. Pirms diviem gadiem līdzīgā situācijā uzņēmums nokļuva arī saistībā ar Bebru mikrorajonā ieklāto asfalta segumu. Lai gan būvuzņēmējs pēc tam ņēma asfalta paraugus, kuri atbilda visiem nosacījumiem, tomēr diskusija par Bebru mikrorajona asfalta kvalitāti sabiedrībā turpinājās vēl ilgi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti