Panorāma

Panorāma

Panorāma

Panorāma

Iespējamās misijas izaicinājums

Jaunie skolotāji gatavi smagi strādāt, lai redzētu dzirksti bērnu acīs

35 jauniem skolotājiem, kas pieteikušies "Iespējamajai misijai", skolēnu vasaras brīvdienas ir pats karstākais mācību laiks. Pašā vasaras viducī viņi mācīsies, kā mācīt un komunicēt, kā iedvesmot un motivēt. 

Es gribu darīt brīnumus – tieši tik vienkārši un sarežģīti reizē par savu topošo darbu skolā runā Ilma Kupcova. Viņai ir divi bakalaura grādi – viens socioloģijā, otrs mākslas menedžmentā – un 1.septembrī viņa stāsies klases priekšā kā sociālo zinību skolotāja.

"Es esmu strādājusi kultūras jomā, šobrīd pastāvīgi strādāju kā fotogrāfe, un vēl viena joma ir nometnes bērniem, un pasniedzu bērniem iespēju strādāt jautrībā, motivēju viņus darīt to, ko viņi mīl, un mīl to, ko dara, un ja arī kļūdās, viņi iet uz priekšu. Un man tas ļoti patīk, un redzēt viņos to dzirkstelīti, to izaicinājumu, ka viņi to dara, un atrast katram to odziņu," stāstīja Ilma.

Viņas ģimenē ir daudz skolotāju, tāpēc šī darba garoziņa viņai ir pazīstama un nebaida.

"Tu strādā astoņas stundas tikai skolā, un tu aizej uz mājām, un strādā vēl astoņas stundas. Un tas ir ieguldīts darbs, bet tu redzi to izaicinājumu, to gandarījumu, un redzi bērnos to dzirksti. Tu saproti, ka tu ej uz priekšu, piemēram, kā mans brālis, viņš strādā Daugavpils 3.vidusskolā, viņš iet uz priekšu, māca, redzu viņa acīs dzirksti, jo bērni ir gandarīti par to, ko viņš paveic. Jā, viņš ir pārguris, viņš ir izmocīts, bet viņš ir gandarīts un vēl iet uz priekšu," stāstīja Ilma.

Edgars Visockis vairākus gadus strādājis būvniecības nozarē – rasējis, sagatavojis būvniecības uzdevumus. Arī viņa ģimenē ir vairāki skolotāji, tāpēc izvēle par labu skolai nav nākusi grūti.

"Dzīvē gribējās kaut ko ar lielāku atdevi saņemt pretī. Protams, ir jauki, ka tu strādā, uzrasē māju, tu varbūt redzi rezultātu, bet tā māja nepasaka paldies un tas varbūt ir tieši tas, kāpēc es nācu uz misiju, jo es gribu nedaudz vairāk saņemt priekš iekšējā sevis," skaidroja Edgars.

Viņš savu pirmo gadu skolā jau pavadījis. Kaut gan saņēmis lielu atbalstu no pieredzējušajiem kolēģiem, viņš grib uzlabot savas pedagoģiskās prasmes "Iespējamajā misijā".

"Misija ir atvērta. Tu ej uz skolu, tu mācies konkrētas lietas, tev ir robežas vairāk vai mazāk, bet misija tomēr ļauj tev izpausties, pieņem tavus viedokļus, palīdz novirzīt tevi uz pareizo virzienu," stāstīja Edgars.

"Iespējamās misijas" pienesumu savā dzīvē novērtē arī topošais Kuldīgas Centra vidusskolas matemātikas skolotājs Krists Felš-Milbergs.

"Iespējamā misija" ir vairāk kopā būšana. Es domāju, ka saaugšu ar saviem 11. iesaukuma kolēģiem, ka mums veidosies tāda kā ģimene, jo tā vasara, ko mēs pavadīsim kopā – viss jūlijs praktiski paies kopā – tas ir viens no tiem veidiem," uzsvēra Krists.

Pēc vairākiem loģistikas nozarē nostrādātiem gadiem Krists saprata, ka no sava ikdienas darba grib saņemt lielāku gandarījumu.

"Es sapratu, ka loģistika un ražošana nav tas, kur es sevi redzu, ka man ir nepieciešams kaut kas vairāk, es vēlos dot citiem un tajā pašā laikā ņemt sev - dot bērniem, jauniešiem, iedvesmot, motivēt, dot jēgu un mērķi," skaidroja Krists.

Šiem jauniešiem "Iespējamās misijas" mācības paralēli darbam turpināsies nākamos divus gadus. Taču, visticamāk, jau rudenī sāksies jaunas izglītības programmas realizēšana. Kopā ar trīs Latvijas augstskolām un Izglītības un zinātnes ministriju "Iespējamā misija" īstenos viena gada programmu, lai citās nozarēs strādājošie varētu kļūt par veiksmīgiem skolotājiem. 

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti