“Tas ir tas, ko skolēni prasa visvairāk – kur man tas dzīvē noderēs un kur es to varēšu pielietot nākotnē, lai pelnītu naudu, izklaidētos vai brīvo laiku pavadītu. Un tas ir jautājums, uz ko skolotājam jāprot diezgan labi atbildēt. Ja pats skolotājs neredz, kam tas ir vajadzīgs, tad ir pilnīga nulle…” saka Zuters.
Tāpat būtiski ir tas, ka skolēnus nevar piespiest kaut ko darīt, bet gan ieinteresēt, lai viņi paši saprot, ko no mācībām var paņemt.
Tikmēr izglītības programmas “Iespējamās misijas” direktors Mārtiņš Kālis pastāstīja, ka sākusies jauna pieteikšanās tai. Augstskolu absolventi aicināti pieteikties kļūt par skolotājiem, lai iedvesmotu skolēnus atklāt dabaszinātnes, vairāk lasīt un patiesi ieinteresētu mācību procesā.
“Iespējamās misijas” dalībnieki divus gadus strādā par pilna laika skolotājiem un pasniedz savai izglītībai atbilstošus mācību priekšmetus kādā no Latvijas skolām. Līdztekus darbam skolā dalībnieki intensīvi mācās, lai attīstītu savas pedagoģijas zināšanas un līderības prasmes, kā arī saņem profesionālu atbalstu, kas ir īpaši svarīgs jaunam skolotājam.
Papildus skolotāja algai “Iespējamās misijas” dalībnieki saņem mācību stipendiju, kuras mērķis ir ļaut jaunajiem skolotājiem strādāt samērīgu slodzi, lai mācītos Līderības attīstības programmā. Pēc programmas absolvēšanas dalībnieki iegūst tiesības turpināt darbu skolā, tādējādi paplašinot savu ietekmi izglītības jomā.