Panorāma

Dziesmu un deju svētku noslēguma koncerts "Līgo"

Panorāma

Dziesmotais vilciens no Madonas

Jaunbūvētajos ceļos atklāj brāķi

Jaunbūvētājos ceļos atklāj «brāķi»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Ceļu kvalitāte Latvijā ir problēma - to apliecina arī uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) laboratorijas pētījumi. Piemēram, šovasar ceļu posmā Rīga-Jelgava notiek remontdarbi vietā, kur tikai pirms diviem gadiem ieklāts jauns asfalts.

Pastiprināti sekot līdzi jaunbūvējamo ceļu būvniecībai licis naudas trūkums. Tagad LVC būvniekiem – „CBS Igate” - uz sava rēķina, kā paredz līgums, likuši pārtaisīt asfalta klājumu uz šosejas Rīga-Jelgava. Tur no seguma uzklāšanas pagājuši tikai divi gadi. Vājās kvalitātes cēlonis ir asfalta masa, kurā ir par daudz lielo, nestspējīgu akmeņu, līdz ar to asfalta masa faktiski neturējās kopā.

Sākumā būvnieks neesot piekritis brāķētos ceļa posmus pārbūvēt. Bet, kad tās pašas problēmas, ko LVC pārbaudē, uzrādīja arī privātās laboratorijas, pretargumentu vairs neesot bijis. „Uzņēmēji bija iegādājušies jaunu rūpnīcu un ir problēmas, kamēr rūpnīcas iestrādājas. Tāpēc arī šis gadījums bija vieglāk pierādāms un nebija jāiet uz tiesu. Bet esam arī uz tiesu spiesti iet, kad nepiekrīt,” norāda LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže.

Ceturtdien valsts ceļu laboratorijas speciālisti ņēma paraugus no jauna ieklātajos posmos.

Šādās pārbaudēs no jau ieklātā asfalta tiek izzāģēti paraugi, veiktas vajadzīgās atzīmes un jau laboratorijā Rīgā pārbaudīts gan izmantotais materiāls, gan ceļa blīvums. Tāpat analīzēm tiek ņemtas arī šķembu proves, ko vēl tikai plāno izmatot. Būvnieki šāds analīzes mēdzot veikt arī paši, taču kā rādot pieredze - paļauties uz to nevar. Turklāt, ja ceļš beigās jāpārtaisa, ievelkas remontiem paredzētais laiks, kas apgrūtina satiksmi.

Tāpēc Satiksmes ministrija plāno palielināt pārbaužu apjomu, lielāku uzsvaru liekot un neplānotām pārbaudēm. „Ja nav izpildīts, tad mēs tagad diskutējam arī par to - varbūt stingrākas sankcijas ir nepieciešamas. Ne tikai darbu pārtaisīt, bet arī krāt kaut kādus punktus, ko ņemt vērā nākamajos iepirkumos,” norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Patlaban notiekot darbs pie grozījumiem Autoceļu likumā un, iespējams, būvnieku pārkāpumus varētu sākt uzskaitīt, jau sākot ar nākamo gadu. Pagaidām gan īsti neatbildēts ir jautājums, kas notiks ar tiem ceļiem, kas būvēti ļoti sen un ir sabrukuši ne tikai kvalitātes, bet arī laika zoba dēļ. Satiksmes ministrija no valsts budžeta nākamgad ceļiem ir pieprasījusi 29 miljonus latu. Taču tā ir tikai vien no daudzajām ministriju prasībām, tostarp veselības aprūpē, izglītībā un sociālajā jomā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti