Ik dienu tūkstošiem cilvēku no Olaines, Ķekavas un citām Pierīgas pašvaldībām mēro ceļu uz galvaspilsētu. Lai nokļūtu darba vietā vairumam gan nākas izmantot arī Rīgas satiksmes autobusus, tāpēc vēsts, ka no 1. februāra biļete līdzšinējo 60 centu vietā maksās 1,15 eiro ir pamatīgs šoks.
"Darbadienas biļete maksāja 20 eiro. Es tagad nevaru iedomāties, cik tagad maksās, un vēl taču man sestdien arī jāstrādā, jāpērk atsevišķa biļete. Ārprāts - es jums saku, ārprāts!" sašutusi ir Baložu iedzīvotāja Jekaterina.
Vēl vairāk satraukušies Pierīgas pensionāri, kas uz netālu esošo galvaspilsētu dodas gan iepirkties, gan pie dakteriem, jo atšķirībā no Rīgas senioriem viņiem par braukšanu jāmaksā pilna cena.Turklāt Baložos, līdz kurienei kursē pilsētas autobuss, nav iespējams iegādāties braukšanas biļetes, bet pie vadītāja tās cena paredzēta 2 eiro.
Iekasēt vairāk naudas, sadalot iedzīvotājus rīdziniekos un nerīdziniekos, galvaspilsētas mērija vēlējās jau no 2014. gada janvāra, bet tad plāns izgāzās. Tagad tiek skaidrots, ka cenas tiks paceltas, jo valdība neesot vēlējusies piedalīties Rīgas sabiedriskā transporta finansēšanā.
"Kaut ko citu vajadzēja izdomāt, benzīns paliek lētāks," uzskata Ķekavas iedzīvotājs Aivars. "Ko Ušakovs teica par tiem 6%, - tā atkal ir tikai tāda muldēšana, tautas apkrāpšana."
Pagājušā gada decembrī Rīgas sabiedriskajā transportā tika pārvadāti vairāk nekā 12 miljoni iedzīvotāju, bet jau šobrīd ne viens vien apsver iespēju uz darbu braukt ar privāto auto.
"Tāda doma ir," piekrīt Jaunolaines iedzīvotājs Valērijs. Tagad degviela lētāka. Litrs benzīna ir lētāks nekā viens brauciens sabiedriskajā transportā"."
Tiesa gan no 1. aprīļa tiek plānotas tarifa izmaiņas arī ''Rīgas satiksmes'' apsaimniekotajos stāvlaukumos.