Jaunajā samariešu sociālajā centrā klienti saņems modernu aprūpi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Atklāts jauns Latvijas Samariešu apvienības multifunkcionāls sociālo pakalpojumu centrs. Tajā ir izvietots sociālās aprūpes centrs “Senrīga”, dienas aprūpes centrs personām ar demenci, zvanu centrs un citas Samariešu apvienības struktūrvienības.

ĪSUMĀ:

  • Rīgā atklāja jauno Samariešu apvienības multifunkcionālo aprūpes centru.
  • Tajā atrodas sociālās aprūpes centrs, dienas centrs, zvanu centrs un aprūpes mājās birojs.
  • 100 klienti tajā varēs saņemt dažādus pakalpojumus, tostarp aprūpi, fizioterapiju un labsajūtas pakalpojumus.
  • Turklāt būs īpašs aprūpes modelis ģimenes tipa sociālās aprūpes centrs.
  • Kopumā centrā līdz šim ieguldīti 4,5 miljoni eiro.

“Laipni lūgti Katoļu ielā 22/24. Šis būs sociālo pakalpojumu centrs, kurā būs izvietoti dažādi samariešu pakalpojumi, kuri darbojušies līdz šim citās vietās,” pastāstīja Zane Aperāne, mediju pārstāvjus, ierēdņus un sociālās nozares darbiniekus iepazīstinot ar jauno Latvijas Samariešu apvienības aprūpes centru.

Tas veidots piecus gadus un kopā izmaksājis 4,5 miljonus eiro.

Lielāko ēkas daļu aizņem sociālās aprūpes centrs “Senrīga”. Par to pastāstīja samariešu Atbalsta mājās dienesta vadītāja vietniece Inga Liepa-Meijere: “Te mēs varam ielūkoties istabiņās. Ir gan divvietīgas, gan vienvietīgas. Četros stāvos izvietot sanāk astoņas grupas.”

Centrs kopumā varēs uzņemt mazliet vairāk par simt klientiem, kuriem būs pieejami divi pakalpojumu grozi, tostarp aprūpe, fizioterapija, friziera pakalpojumi, arī sauna un sāls istaba. Līdzās tam centrā atrodas dienas centrs ļaudīm ar demenci, zvanu centrs un aprūpes mājās birojs.

Turklāt šajā sociālās aprūpes centrā būs īpašs aprūpes modelis.

“Ģimenes tipa sociālās aprūpes centrs pilsētvidē principā šis būs pirmais.

Plānots, ka centrs ir uz 100–102 klientiem, nedaudz institucionāla elpa jau ir. Bet pats aprūpes modelis tiks tuvināts ģimenei. Piemēram, būs meita-aprūpētāja un dēls-aprūpētājs, tas ir mūsu piešķirtais nosaukums šai lomai. Viņš palīdzēs cilvēkam, piemēram, brokastu laikā, kur, ja viņš [klients] gribēs, tad varēs pats sev uztaisīt kafiju vai maizīti,” pastāstīja Liepa-Meijere.

Ja klients vēlēsies, viņš varēs, piemēram, pats izmazgāt sev kādu drēbi. Kā arī tur nebūs stingri noteikts dienas režīms. Ja kāds vēlas celties vēlāk par pārējiem, tad to droši varēs darīt.

Lai aprūpētāji būtu informēti par klientu vēlmēm, informācija par katru iemītnieku būs skatāma aplikācijā katra darbinieka telefonā. Ar šīs aplikācijas palīdzību darbinieki varēs arī komunicēt savā starpā, piemēram, atzīmējot jau veiktos uzdevumus kādā no istabām. 

“Digitālā sistēma, kuru mēs arī jau vairākus gadus veidojam, kura ir pilnībā revolucionējusi daudzu aprūpes dienestu darbu. Tagad tā ir arī pie pakalpojuma sniedzējiem, un mēs to jau izmantojam. Nav noslēpums, ka tādas lietas kā aprūpe aprūpes centros ir mazliet stigmatizētas un liekas, kas tas ir, – vai tā ir nabagmāja? Un ar šo mēs gribam pateikt Latvijai un mūsu senioriem, ka mēs jūs mīlam. Un mēs uzskatām, ka jūs esat pelnījuši dzīvot, novecot un pavadīt savas vecumdienas vidē, kas ir patīkama, kas ir ērta un kurā ir iespējas,” sacīja Latvijas Samariešu apvienības vadītājs Andris Bērziņš.

Jaunajā ēkā ļoti piedomāts arī pie vizuālā izskata – telpas iekārtotas gaumīgi, katrā stāvā ir ziemas dārzs, kur seniori var atpūsties un vērot, kā brauc vilcieni. Tāpat, lai būtu vieglāk atrast savu istabu, durvis katrā stāvā ir savā krāsā.

Centrs apmeklētājus cer uzņemt jau augustā. Pakalpojumu var saņemt, vēršoties sociālajā dienestā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti