4. studija

Cik mēnešus jāgaida garantijas remonts?

4. studija

4. studija

Jāņa Čakstes mazmeita Barbara Rīgā piedzīvo pazemojumu.

Jāņa Čakstes mazmeita Barbara Rīgā piedzīvo pazemojumu

No pozitīva emocionāla pacēluma līdz skarbai realitātei. Tā savas izjūtas raksturo Latvijas pirmā prezidenta Jāņa Čakstes mazmeita Barbara pēc piedzīvotā Rīgas ostā.

Barbara Radinga kopā ar dēlu Verneru pēc ilgāka laika bija atbraukusi no Zviedrijas uz Latviju, lai piedalītos sava vectēva - Latvijas valsts pirmā prezidenta Jāņa Čakstes muzeja atklāšanā "Aučos". Nākamajā dienā pēc svinīgā notikuma ar prāmi "Tallink" no Rīgas pasažieru termināla devusies mājup. Jau iepriekš, pērkot biļetes, bija pieteikts, ka kundze pārvietojas ratiņkrēslā un ostā būs nepieciešama palīdzība, lai nokļūtu līdz kuģim.

Par visai nepatīkamu starpgadījumu ostā pastāstīja Barbaras kundzes radinieks Jānis Tepfers: "Mums pienāca divi vīri, teica, ka nāks un palīdzēs, bet viņi stums ratiņkrēslu. Bet viņas dēls to nevēlējās - viņai vairākas kaites, un tas nav tik viegli izdarāms. Lūdza palīdzību ar somām. Viņi atteicās. Teica, ka vai nu stums ratiņkrēslu vai nedarīs neko."

Tad, kad apkalpojošais personāls, atteikdamies palīdzēt nest bagāžu pasažierim ar īpašām vajadzībām, lepni bija devušies prom, līdz biļešu kontrolei Barbaru un viņas dēlu Verneru pavadīja Jānis. Arī pie biļešu kontroles darbiniece izlikās nedzirdam Vernera jautājumu - kā lai nokļūst līdz prāmim, ja viņš stumj invalīda ratiņus, bet somas neviens nepalīdz nest. Beigās Jānis, lai arī bez biļetes, nesis bagāžu līdz trapam, un tālāk uz prāmja palīdzība saņemta.

"Mani pārsteidza attieksme. Mūsu valstī ir liels empātijas trūkums. Mierīgi var paiet garām bezpajumtniekam, kas guļ ceļmalā. Tāpat mēs varam atstāt vienu cilvēku ratiņkrēslā sēžam. Neviens no tiem "Tallink" darbiniekiem, ostas darbiniekiem, nerunāja pa taisno Baibai. Viņi rādīja ar pirkstu uz viņu un runāja par "to". Man vienkārši bija žēl redzēt, ka viņa ir apgrūtinājums, ne cilvēks - ka pēkšņi bija kā vecs koferis," stāstīja Tepfers.

Palīdzība pasažierim ar invaliditāti ir jāpiesaka vēlākais 48 stundas pirms reisa, skaidroja "Tallink" pārstāve. Lai nodrošinātu šo palīdzību, kompānijai "Tallink" ir sadarbība ar Rīgas pasažieru terminālu. Tātad - cilvēki, kuri pieteicās stumt ratiņkrēslu, bija ostas darbinieki. 

"Mēs esam informēti par šādu situāciju, mums tiešām ir ļoti svarīgi, ka visi klienti ir gaidīti; ir skumji, ka šāds gadījums ir noticis, iespējams, tā ir nesaprašanās komunikācijas ziņā," teica "Tallink Latvija" Pārdošanas un mārketinga direktore Baiba Muceniece.

Diemžēl ar Rīgas pasažieru termināla vadību sazināties un iegūt komentārus šajā jautājumā neizdevās - Rīgas pasažieru termināla valdes priekšsēdētājs, kurš vienīgais esot tiesīgs komunicēt ar medijiem, ne atsaucās aicinājuma komentēt situāciju rakstiski, ne deleģēja to darīt kādu savu kolēģi.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) skaidro - pasažierus aizsargā Eiropas Savienības regula, kas attiecas uz klientiem, kuri ceļo ar ūdenstransportu. 

"Pasažieris, pērkot savu biļeti, norāda, ka ir invalīds un kāda palīdzība būtu nepieciešama. Tanī brīdī, kad dodas braukt kaut kur, šī palīdzība ir jāsniedz. Regula nosaka to, ka, pat ja viņš nav, pērkot biļeti, norādījis, ka ir invalīds, jebkurā gadījumā personālam ir jācenšas sniegt palīdzība, cik vien var sniegt," pastāstīja PTAC pārstāve Santa Zarāne.

8 komentāri
Anonīms lietotājs 2145
Arī te - komentāros ir jūtams mūsu sabiedrības slimums. Vieni uzbrauc invalīdei un viņu pavadošajiem, citi mēģina attaisnot vīrus, kas nespēj pirkstu pakustināt ārpus saviem "darba pienākumiem", bet neviens neiedomājas, cik elementāri vienkārši paņemt čemodānu un palīdzēt, ja ir redzams, ka palīdzība ir nepieciešama. Pat bez prasīšanas...
Anonīms lietotājs 24882
Ārzemju tante, kuras radinieks bija Latvijai reiz svarīgs cilvēks, bija izdomājusi shēmu, kā dabūt nastu nesējus. Shēma nedaudz izgāzās, tāpēc jāraksta sabiedriskajos mēdijos sūdzība?
Askolds Škenders
Baigi tiek uzsvērts Tallink,ka neko nav nodrošinājis,bet reāli jau Tallink visu nodrošināja,bija cilvēki kam bija no ostas pārvaldes jāpalīdz u.t.t. un ka jau te minēts uz paša prāmja jau arī nebija problemu,tika palīdzēts!Tad jau varbūt visos pārmetumos vajadzēja uzsvērt nevis Tallink,bet gan Rīgas osta.
Anonīms lietotājs 24875
Piekrītu raidījuma vadītājiem - ja izsaukumā būtu uzvārds Čakste, gan jau kāda smadzeņu šūna sakustētos, un tad laipnību steigtu izrādīt pat ostas vadība visos veidos. Bet te - veci ļaudis, zviedru "pārītis"... nez ko sadomājušies. Te ir Latvija, nevis Zviedrija!
Anonīms lietotājs 24875
O, izskatās, ka kāds te jau dabūjis pa krāgu! Ļoti labi - tātad vismaz darba devējam piemīt ja ne empātija, tad veselais saprāts, lai noliktu pie vietas "vīrus darba attiecībās", kas ieradās pēc grašiem, bet savas augsti kvalificētās augstprātības dēļ tos nesaņēma.
Artūrs Savickis
Pilnībā piekrītu augšminētajiem komentāriem - šī tiešām izklausās pēc kaut kādas pārspīlētas cepšanās.
Anonīms lietotājs 22483
Kāpēc man sabiedriskajos medijos jālasa par kaut kādām ārzemju latviešu kaprīzēm? Ziņas beigušās? LSM sāk pildīt dzelteno portālu funkcijas? Palīdzība invalīdam tika nodrošināta, viņi no tās atteicās. Palīdzība stiept bagāžu nav paredzēta. Un kādēļ vajag nez cik somas, ko nevar pastiept, ja brauc uz dažām dienām? Vajadzēja ļaut, lai stumj tanti, un Verners lai nes somas. Ja tik trausla, ka nes kas notiks, ja ratus pastums kāds cits, piedodiet, tad jāpaliek mājās.
Anonīms lietotājs 17762
kāda te empātija, ja pārītis var atbraukt no Zviedrijas, a nastu nesējiem nevar sagrabināt grašus. Vīri ir darba attiecībās, viņiem ir amatu apraksti, darīsi ko nevajag - dabūsi pa krāgu, vai labākajā gadījumā daļu tipa dot priekšniekam.
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti